livets träd och trumpeten

Just som klostrets gårdskarl skulle bada i fiskdammen kom nunnorna ut från morgonbönen. När de såg den nakne mannen sprang de skrikande in igen. Alla utom en, som häpet stirrade mellan benen på gårdskarlen.
- Vet du att det här är livets träd, sa mannen, Kom hit så ska du få känna hur den växer!
Men nunnan blev rädd och sprang in. När hon berättade för abbedissan vad gårdskarlen hade sagt, sade hon bara:
- Äsch, du ska inte bry dig om vad han säger! Till mig sa han att det var en trumpet, men hur mycket jag än blåste i den så kom det inte ett enda ljud...
www.humorbrevet.se

lite humor, nu på fredag, skulle inte skada.

jag ska till reumatalogen till onsdag, då måste jag prata lite med läkaren
om mitt problem....
för på apoteket så sa de att.....de hade adalat i annan styrka som
ingick i högkostnadsskyddet.
för det var skillnad på de medicinerna.

de jag har ta kroppen upp långsammare.
och de som ingick i högkostnadsskyddet, tar kroppen upp snabbare.

djungel i medicinvärlden =)

trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Mia

Himmel, vilken djungel! Ta och spela lite trumpet, så ordnar det sig nog ;-)

2009-01-23 @ 19:57:11
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ia Darling

..jag hade 10mg innan men de hjälpte inte, därav fick jag 30mg. Men då förstår jag - tre 10mg varje morgon kanske är lösningen :) Det blir till att besöka doktorn..igen! Han jag var hos i förrgår skrev ut så att jag har 400 tabletter att hämta ut - det kändes helt galet - tänk att man stoppar i sig så många (och ännu fler) tabletter på bara några månader!



Nu blir det Let's Dance här hemma. Eller i TVn iaf ;)



Kram Ia.

2009-01-23 @ 20:07:58
URL: http://iadarling.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Hoppas din tårtbit smakade lika bra som min!



Men fy fasen för kostnaderna för dina mediciner!

Finns det inget annat alternativ som du kan få istället?

Kramen!

Ragnvi

2009-01-23 @ 22:35:40
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0