dum blondin eller ????

vad ska ni se på tv:n nu????

Vem vill bli miljonär?

En blondin deltar i tv-showen "Vem vill bli miljonär." TV-värden ställer henne följande frågor:

1. Hur länge varade det 100-åriga kriget?
a) 116 år
b) 99 år
c) 100 år
d) 150 år
Blondinen väljer att nyttja möjligheten att inte svara.

2. I vilket land uppfann man Panama-hatten?
a) Brasilien
b) Chile
c) Panama
d) Equador
Blondinen ber publiken om hjälp.

3. I vilken månad avslutade ryssarna oktober-revolutionen?
a) Januari
b) September
c) Oktober
d) November
Blondinen nyttjar möjligheten att få hjälp via telefon och ringer till en annan blondin.

4. Vad var Kung Georg IV:s riktiga namn?
a) Albert
b) Georg
c) Manuell
d) Jonas
Blondinen väljer att ta bort två felaktiga svar.

5. Vilket djur har givit namnet till Kanarieöarna? a) Kanariefågeln
b) Kängurun
c) Råttan
d) Sälen
Blondinen svarar fel och är ute ur spelet.

P.S
Om du tyckte blondinen verkar vara lite småknäpp? Här kommer de riktiga svaren:

1. Det 100-åriga kriget varade i 116 år - från 1337 till 1453.
2. Panama-hatten blev funnen i Ecuador.
3. Oktober-revolutionen avslutades den 7 november.
4. Kung Georg IV:s riktiga namn var Albert. Kungen ändrade sitt namn 1936.
5. Kanarieöarna är uppkallade efter sälen. På latin betyder det sälöarna.

Nu är ju frågan hur mycket klokare än blondinen DU är, egentligen...?!!!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Hahah! Där fick jag och jag är brunett.

2007-10-24 @ 20:51:12
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Mia

Den frågan vill jag helst inte svara på...Räknas gråhårig som blondin????????????????

2007-10-24 @ 21:16:04
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Caroline

Hahahhaaa. Den gick jag på. Dum blondin är jag.
Kram kram

2007-10-24 @ 21:47:41
URL: http://hemochlycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0