en liten resa.

igår åkte jag till en liten gårdsbutik, inte så långt från
där jag bor....

på sommrarna, så har de hjortar och strutsar gående i en
stor inhägnad.


inte så ofta jag åker hit, priserna är väl inte det samma som
i vanliga affärer, ibland vill man lyxa till det....och jag har inte blivit besviken
någon gång, köttet är hur mört som helst =)


vildsvin låter bra det, men jag köpte oxfilé istället....


det finns inte bara kött... kryddor, ostar, skorpor och kex....lantchips.
ja det finns jättemycket smått och gott här inne....

på vägen hem, så såg jag ett par rådjur....de står på den enda
platsen som det inte finns snö på...


Kommentarer
Postat av: Sussi

Såna där butiker är så skoj att gå och titta i. Oftast finns det så mycket goda saker där man inte får tag på någon annanstans. Och färskare kött får man nog leta efter..



Dom där rådjuren ja..

Här är dom inte ens rädda för bilar längre. Dom står mitt i vägen och bara stirrar på en. Man kan komma ca 3 m från dom och då går dom in skogen.. långsamt!! Så man får verkligen se upp.



Ha en bra dag

Kramisar

2010-01-31 @ 12:28:12
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Ammi

Visst är det en mysig butik, vi brukar oxå åka dit å handla, blir aldrig besviken!!!

2010-01-31 @ 12:30:35
Postat av: Mia

Kloka rådjur... L

Jag älskar såna där gårdsbutiker, närproducerat, det är mmmmmmmmm det =))

2010-01-31 @ 18:09:14
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0