musikfoto - 70-tal -

rajsons musikfotoÄr det idag, ska det handla om 70-talet ....

Jag är född 1969 så jag har inte så stora minnen av 70-talet.
Jag har lekt bort den med mina kompisar =)

Det Finns Många stora artister som fanns Då.
Kizz, status que, ja det finns en uppsjö av dom ....

Vem ska jag välja, jag tar 2 st .... Kunde inte bestämma mej, som vanligt.

Ola Magnell - Påtalåten




här ska man jobba i jorden .....

Den andra låten som jag valt är.

Nationalteatern - Barn av vår tid


avslutar med min skräck =)


är du rädd för ditt eget barn ....

Kommentarer
Postat av: Rajson

TACK!Sista låten är min absoluta favorit av National teatern. Texten är tyvärr lika aktuell idag som på 70-talet.

Jag är ju uppvuxen med detta, i GBG:s förorter. Dvs ett barn just av den tiden. Nationalteatern var stora idoler. Men jag minns att jag drogs mellan den här "vänster" tonerna och så var det ju disco vågen som välde in. Kompisgänget splittrades i olika delar och jag blev ngt mitt i mellan. Nya kompissar och hamnade i sportgäng istället.

Oj vad jag blev nostalgisk!

Men inte kommer du behöver vara rädd för den där raringen längst ner på riktigt. Bara på lotsas!

Ha det gott!

2009-12-12 @ 10:25:30
URL: http://rajsons.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha vilket härligt grimaserande. Det där är ju också gamla klassiker som överlevt sin era, dem där känner även jag igen :)

Postat av: Eva

Jag har många härliga musikminnen från 70-talet, men så är jag ju lite äldre än dig. Och musiken var tidigt en stor del av mitt liv :-)

Sv: Ja, det är otäckt det där med klimatförändringarna jag tog upp i mitt förra inlägg. Idag har www.aftonbladet.se ett stort reportage om detta. Och det skrämmande är att se hur fort utvecklingen går. Tror inte alla har förstått hur illa det faktiskt är.

2009-12-12 @ 12:48:52
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: soffie

jisses va läskig hon är på det sista kortet;O)

såå bra låtval idag,

ha en mysig lördag så vackert väder att njuta av idag vi har varit på Skutberget å vandrat lite,

kramen

2009-12-12 @ 13:41:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ulla

Du får gärna behålla Eros, för nu är jag kääär i...Jöback skrattar

2009-12-12 @ 14:41:45
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hallå...här är jag Marie..himmel så längesedan det var..jag har väl gått vilse kan jag tro..men du Påtalåten..jag skiner jag lyser..du den spelade jag nästan sönder..på ljuva sjuttiotalet...

2009-12-12 @ 16:47:09
Postat av: carina

Påtalåten den sjunger jag med i och drömmer mig tillbaka.

Och nationalteatern jag bara njuter.

2009-12-12 @ 18:33:17
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Undrar om nån liten Lucia kommer o sjunger för dig idag?! Kanske blir Elvis stjärngosse?!

Amanda var jättefin som Toker!

Igår var jag så pass pigg att jag orkade bjuda två av mina vänner på lite mat...tror jag njöt mest!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-13 @ 06:21:17
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0