bikupan 1908

tänk denna bok har jag haft i hyllan i flera år, och jag har trott
att det handlat om bin........ haha...

nu när jag bläddrar i den, så ser jag att det är ett års sammlande av
tidning för söndagsskolan och barnen i hemmet.

jag själv har aldrig varit med, i någon söndagsskola, har ni???????


1908......den här boken är 100 år, visst låter det lite småhäftigt.
full i berättelser som söndagsskollärarna har berättat för barnen.



100 år är min bok....



äppelskörd på gång





en ljuvlig hälsning.

sannerligen säger jag dig, i dag
skall du vara med mig i paradiset.

nu tänker ni, att jag har fått fnatt, som delger er detta tråkiga inlägg........
nu är ju detta inte någon nostalgi, för mej, men kanske för någon annan, vem vet......

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Måste vara roligt att ha kvar en så gammal bok.

Tycker jag känner igen namnet: Bikupan.

Jag gick i söndagsskolan när jag växte upp, så det är kanske därför jag känner igen namnet.

Och kanske tidningen fanns då också... ( 1950-1960)

eller mina föräldrar hade boken eller tidningarna hemma.

Mycket fina och detaljrika bider de gjorde då och även i början av 1900-talet.

För mig blev det en nostalgi-tripp.

Kram

2008-05-22 @ 21:53:23
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0