bamm-bamm och pebbles flinta

heter nästa titel på en barnbok, från 1963-1964.
som vi har i vår ägo.
jag tror att det är lennarts storasyster, som fick dom, sedan
har lennart läst sönder dom, för den är något skamfilad.....

familjen flinta har funnits en tid, undrar vilket år de kom till???

här kommer några bilder från, barnboken.



babyflintor....



texten blev liten, men läsbar, stackars barney, det var säkert tungt att flytta soffor
på den tiden ,hehe....



bamm-bamm, dåtidens pippi långstrump, flyttar den på ett kick.....

jag kommer att gå bakåt i tiden med böcker som är ännu äldre, kanske inte barnböcker.
men de är kanske intresanta ändå.......jag vill visa vad jag har i min bokhylla.

idag har jag haft huvudvärk igen, sov i 1 1/2 timma, jag vet inte vad det är.
annars har jag jobbat med hantering av bilder från en skola som har tagits, imorgon
fortsätter det, ska förbereda det som ska bli skolkatalog till hösten.

solen har varit framme, och värmen är tillbaks , det tycker jag är skönt.

hoppas att eran dag har varit bra.

Kommentarer
Postat av: kats

så kul med gamla böcker... var rädd om dom:-)

2008-05-21 @ 21:11:18
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, Flinta böckerna kommer jag så väl ihåg, och tyckte var så roliga.

Vad trevligt med de böcker du visar här från förr.

Det är så spännande !



Här har solen också varit framme ganska mycket idag, och hörde tidigare på vädernyheterna att det ska sakta bli varmare igen.

Vi får hoppas de har rätt.



Hoppas din huvudvärk går över snart och du får en bra natt och dag imorgon.

Kram





2008-05-21 @ 22:10:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nickan

Flinta är så bra, hade inga böcker men kollade tvn minns jag! Kört en skjuts till gymnasiebalen idag trist regnade före så allt var blött. åker på att tvätta bilen imorgon för den blev rätt skitig! Ha dè

2008-05-22 @ 00:31:44
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0