sleten

ja nu är jag så trött....har jobbat till klockan 18.00...
det blir inte mycket kvar av kvällen, efter mat och sånt,
med ungarna, poff sa det så var klockan 20.00...

sleten betyder trött =) så är det med värmländskan.

ska bänka mej i soffan och kolla lite på tv och försöka ta
det lugnt.
vila mej, imorgon ska jag plocka lite, jag hinner inte med så mycket
under veckan.

och söndag går i hästens tecken....robert får ta hand om elvis på
söndag....han får lite pengar för att han ställer upp med det.

han får ingen vecko eller månadspeng, han har inte frågat efter det.
så jag är glad åt det....för annars skulle alla pengarna gå till
godis.
bredvis skolan så finns det ett stort godisaffär, smart va....

de äter inte maten i skolan, när det går att äta godis=/


Kommentarer
Postat av: Christina

Sleten brukar vi säga här i Hälsingland också fast jag tror man säger sletten. De vet var de ska öppna godisaffär någonstans. Vacker bild.



Ha det gott

2009-09-25 @ 21:21:41
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0