iiiiiiiiiiiih, vad är detta....

jag skulle ta mej ett bad, då fick jag se något på min
kropp.....vad är detta....såg ut som om en sårskorpa.....

jag pillade på den....nä, ingen sårskorpa, vad är detta....
jag kikade närmare och upptäckte att sårskorpan hade ben,
som rörde på sej...


iiiiiiih ville jag skrika, en fästing....jag nöp tag i den, för att rycka bort.
den hade allt bitit sej fast hårt....nu är den borta....men
jag har ett märke där den har sugit och ätit....och rött omkring.
attans vad äckligt, hoppas att det inte blir något av detta....

blir en genomgång på elvis nu, fast jag borstade honom i
pälsen på honom igår efter skogen.

utrota fästingarna, tack....

inga mer skogsbesök med elvis.....mitt förra inlägg handlar om det.
så är det när man har roligt.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det var äckligt att upptäcka fästingen,

men vad bra att du gjorde det och fick bort det otäcka krypet.

Ja, det är nog bäst att kolla Elvis riktigt noga också.

Undrar varför fästingar finns egentligen.

Vilken nytta har de i naturen ?, förutom att bitas och suga blog.



Kram

2009-09-18 @ 22:15:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Håll lite koll nu då..så det inte blir rött o svullet..jaaa men urk.. grr o morr på fästingar..

2009-09-18 @ 22:22:14
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0