ett brev på posten

min bror fick värktabletter, muskelbristning....
ja det gör ont...för ett par år sedan så hade jag
en enveten hosta, och jag hostade mej till
en muskelbristning, det var det värsta jag varit med om.
man kunde inte sova ens.

under veckan fick jag ett brev från reumatalogen.
där det står att det var nya riktlinjer nu, jag var i riskgruppen nu.
så jag var en av dom som skulle ta svinsprutan nu.

samma dag som brevet kom,  åkte jag dit man får sprutan...
möts av en lapp, att de hade för dåligt med vaccinationen
att det var enbart de som var gravida som fick.

suck, tänkte jag, det var väldigt vad drygt detta var.
idag är det sagt att det ska komma en ny sändning.
och att de kanske skulle ha helgöppet, bara att hålla koll
i tidningen.

vad jag har hört av dom som fått sprutan är att de får
fruktansvärt ont i den armen som sprutan ges...
amanda och robert får sprutan efter höstlovet.

jaja...nu är det fredag och man ska gå till kneget =)

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Hoppar in o önskar dig en trevlig helg....jag ska också ta sprutan,men tror inte det gör sååå ont!

I alla fall hoppas jag att det inte gör det!

2009-10-23 @ 08:31:24
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Ditte tackar för kramen! Hon sänder en tillbaka till Elvis!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-23 @ 08:47:49
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Thalina

Härlig höst bild.Det där vaccinet är visst försenat lite överallt.Hoppas att det inte gör ont.Ha en fin helg kram Thalina

2009-10-23 @ 09:55:38
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: Marie

Spännande med valpkurs! Trist med vaccinationen - själv hoppar jag över denna.

Har vintern inte kommit till dig ännu???

Trevlig helg!



Marie

2009-10-23 @ 11:25:18
URL: http://fototillvardags.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Hej!!

Hur har ni det i höstrusket??

Jag tog sprutan för två veckor sen och ska ta den igen den 5:e november...jag fick ont i armen och lymfkörtlarna i armhålan så jag orkade inte sova på ett par nätter. Förkyld var jag när jag tog den så jag kan inte säga mer om jag fick en miniinfluensa eftersom jag redan var halvkrassig. Det jag har hört här i Torsby på dom som fått så har många reagerat olika...dom flesta har fått ont i armen, en del fick 40 graders feber och huvudvärk, en tjej som jag känner fick riktiga influensasymtom och ont i lungorna :(

På aftonbladet läste jag att två har dött några dar efter sprutan så jag vet inte ja hur dettta är :(

Ingen verkar veta hur bra detta är att spruta i kroppen...jag börjar bli orolig när jag ska ta min andra spruta...är rädd för att bli jättesjuk :(



Hoppas brorsan kryar på sig också.

KRAM och hälsa =)

2009-10-23 @ 12:36:00
URL: http://emilsliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sprutan gör ont och många får lindriga symtom såsom feber, frossa, illamående m.m.

Känner mig inte sugen på att ta sprutan, hur ska det gå när alla barn ska börja vaccineras. Blir de lika sjuka som vuxna?

Huuuuu

2009-10-23 @ 13:44:14
Postat av: Mia

Himmel vad trassligt det varit med det där vaccinet!

2009-10-23 @ 18:49:17
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0