blåsigt idag

lite sol idag, men det blåser så.....kalla vindar.
helgen ska visst bli varm.

idag har jag gjort en skånsk äppelkaka, det skulle vara riven
kavring, så jag hoppas att de andra i familjen gillar den.
robert ska få smaka av den ikväll när han kommer hem från spelningen.

nu kommer potatisperioden i den här familjen, barnen och lennart
gillar färskpotatis.

så det har jag kokt i massor idag.......

har fått ut blommor i blommlådorna nu....hoppas att det inte blir frostnätter.

man vill inte att blommorna ska bli förstörda nu........

när jag var till mormor i påskas, så fick jag se en fin krukväxt som hon hade,
och det sa jag till henne.....mormor kom ner till oss när robert konfirmerades.
då hade hon delat sin växt, och jag fick den ena......hon sa vad den hette, men
det har jag redan glömt......kanske ni vet ???

här har vi min mormor, hon fyllde 81 år detta år....

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Äpple kaka som är så gott.

Fina blommor (petunia)som du satt i blomm lådorna.

Kram Ingrid

2009-05-27 @ 20:06:12
URL: http://ingidspotpurri.blogg.se/
Postat av: soffie

Ja herregud vad det har blåst ,trist när det blir så.

Fina blommor å va fin din mormor är.

Kram

2009-05-27 @ 21:44:16
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: vivan

Jag tror att den heter "klöverblomma"

Näää, frost vill vi inte ha...men man vet ju aldrig...men de brukar varna för det på tv!

Underbart med färsk potatis, har ätit det i flera veckor nu...de har haft det som lockvara 5,90kg billigare än den gamla!

Men måste bunkra gammal potatis till jansons frestelse...som vi äter på midsommar!

ha de så bra och kramen!/vivan

2009-05-27 @ 22:26:24
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0