en till

fast mycket enklare av min mamma har jag
åxå fått en orkidé......en vanlig brudorkidé......


igår fick alla mina orkidéer sej en dopp i baljan, med lite gödning.....som
är anpassad till de tropiska växterna.

high five säger amanda, och wisky vevar med sin tass, sedan blir det
hundgodis =)

wisky är lite lurig ibland.....när han, är med amanda och jag är i ett annat rum,
då vill han jucka på amanda......jag har sagt till amanda att säga nej
på skarpen.... men han lyssnar inte riktigt på henne ännu.
då kommer jag, så fort han ser mej, eller att jag säger hans namn, slutar han.
sedan tittar han på mej, det är nästan som om han tänker, gå någon gång.
som tur är så händer det inte så ofta, men jag är på honom när det händer.

igår var amanda väldigt pysslig med toarullar som hon målade på.
wisky var med och tittade, rätt som det var tog han rullen från amanda och
sprang iväg, och jag hörde amanda, nej wisky.....jag går dit, när
wisky får syn på mej stannar han och tittar under lugg på mej.
och jag tar toarullen från honom.......det verkar som om han vet, vad han
inte får göra.....men passar på när jag inte är där.

annars är det följa john leken som gäller, när amanda inte är inne,
då följer han mej i fotspåren..... går jag till ett annat rum.....så går han efter =)

wisky blir 1 år om drygt en månad.......undrar om han är i tonåren nu....

Kommentarer
Postat av: Anna

Himmel du dessa hanar dom tänker bara på en sak gäller väl både hundar och typ vårt eget släkte med..är det inte så..mmmm så är det..men naturligt är det väl kan jag tro..fast inte vill man att hunden ska göra så..är det en hanhund ni har köpt med? Då vet du vad som väntar..:) men du det är bra att du har pli på honom..för det finns väl inget värre än när matte o husse är i underläge..ibland ser man skrämmande exempel på det..har du sett go'kväll på Tv när den där sköna Barbro sätter sin prägel på hundar som bär sig så galet åt att man undrar hur det är möjligt..allt hänger på attityd från början tror jag..lite som att uppfostra barn..en del klarar ju inte det heller..men du kommer bli en perfekt matte Marie det är jag säker på..



Hälsa lilla Mandan från Anna..:)

2009-07-09 @ 08:55:45
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Marie

Att en hund juckar på människor har inget alls överhuvudtaget med dominans eller sex att göra! Det är gammal skåpmat från förr! Det är endast sexuellt när en hane ska para sig med en löpande tik!!! I ALLA andra situationer är det stress och inget annat! Även att en hund följer efter en från rum till rum är ett tecken på stress - så ta en rejäl funderare på VARFÖR hunden är stressad och förändra hundens situation!



Tänk då bara på att alla tränare på TV använder sig av så kallade quick fix - metoder som inte borde visas eller ens användas överhuvudtaget. Men så länge det gör sig bra på TV så är det detta man visar! Forskningen angående inlärning har kommit mycket längre än så - därför finns det absolut ingen anledning att använda det!



Inom hundträningen idag är det mycket godtyckligt tyckande och antagande! Varje hundägare är helt övertygad om sina principer när det gäller uppfostran och träning av hund! Väldigt få människor har den verkliga kunskapen HUR arten hund fungerar! Jag har hållt på med detta ämne i så många år så jag tror att jag stött på de flesta dåliga sätt att behandla en hund på! Vilket flertalet skulle klassas som misshandel om vi hade en djurskyddslag som var mer på hugget!



Vill du ha tips på böcker med MODERN hundkunskap är du välkommen att höra av dig! Det finns många hundböcker men få är läsvärda, bara utkastade pengar.



Nu har jag lagt mig i något igen utan att jag egentligen har med det att göra... Men så kan det vara ibland! ;-)



Marie

2009-07-09 @ 09:20:55
URL: http://hundblogga.blogspot.com/
Postat av: soffie

busunge där som passar på när ej matte är i närheten,han märker väl att hans kompis Amanda är ett barn,

härliga bilder å typiskt nu är det gråväder igen

2009-07-09 @ 09:55:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Thalina

Hundar är som barn och måste tydligen fostras därefter och det visar du att du är bra på.Vacker orkide´ och jag har också några som jag hoppas ska blomma igen.Kram Thalina

2009-07-09 @ 10:10:03
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Orkideér är ju så vackra blommor.

Och så fin den är som du fick av din mamma.

Så mysiga bilder på vovven och med Amanda.

Kan tänka mig att hon tycker det är mysigt och roligt.



Ja, det är bra att säga ifrån till vovvar vad de inte får göra och att Amanda lär sig det också.

Och han har tydligen lärt sig när du säger ifrån, men tydligen vill testa...

djur är då för roliga...

Ja, han kanske är i tonåren nu :-)

Kram



2009-07-09 @ 17:00:21
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0