jag tycker att du har blivit stor

jag kan lika gärna fortsätta min berättelse från förra
inlägget, jag behöver få skriva av mej.....jag behöver få älta i det.

och det kan jag inte göra med min man, för det var han som
sa de orden, som ligger som en sten i magen.....

hans ord var så här
-jag måste få säga en sak till dej, jag tycker att du har blivit stor......

min man tycker att jag har blivit tjock, fet , ful ,äcklig...fast han sa det i
finare ord.......
han har sagt förlåt idag, men de orden är redan sagda av
den person som står mej närmast och som jag lever med....

har legat vaken inatt och funderat.......

vad har jag för sjukdommar som gör mej tjock......

sköldkörteln min kropp går på lågvarv......ämnesomsättningen är låg
jag har lätt för att gå upp i vikt.....

de andra sjukdommarna vet jag inte.......så vi kan gå till
medicinerna jag äter, vad gör dom med min kropp.

kortisontabletterna  prednisolon
vätskeansamling, ökad aptit, ökad viktuppgång....

de andra medicinerna har jag ingen aning om.....

på onsdag ska jag träffa läkaren på reumatalogen, och jag hoppas att
jag kan plocka bort kortisontabletterna.

det var det.....nu ska jag tänka vidare i motion och
mat och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0