nu får det vara slut....

nä, nu har jag ältat klart.....

nu ska jag laga mat till de andra i familjen.
stekt fläsk och mos.

ni kan vara lugna jag äter inte fläsk =)
jag ska göra något med tonfisk......varma smörgåsar tror jag.

nu drar jag ner ridån över eländet och
kör en historia istället.

En mor hade mist sin son, Johan.
Hon gick till ett medium för att få kontakt med Johan i andevärlden, efter ett tag lyckades mediumet få kontakt med honom.
Mediumet sa:
- Ställ dina frågor nu.
Mamman:
- Johan, hur mår du nu? Hur står det egentligen till med dig?
Johan:
- Det är ganska så jobbigt faktiskt, vi går upp när det ljusnar och sen älskar vi direkt med så många vi kan, sedan äter vi fram till lunch, men vi hinner älska några gånger där i mellan, och i samma stil fortsätter det fram till kvällen, så det är ett himla ätande och älskande hela dagarna långa!
Mamman:
- Men Johan då, så hade mamma inte tänkt sig paradiset!
Johan:
- Paradiset? Vem fasen snackar om paradiset? Jag är vildkanin på Gottland!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Din man kläckte väl ur sig dessa ord i all välmening? Det gjorde min med en gång för några år sedan, det har han fått ångra! Jag gick ned 18 kilo på 2 1/2 månad, då var jag helt plötsligt benig!!! Jag som hade 20 kilo till som skulle bort. Då var det inte heller bra! Så då sa jag bara ta mig som jag är för det får jag göra med dig!!! nu har jag gått upp allt! Jag ska bara ladda så ska jag på det igen! Kom ihåg att män och kvinnor inte menar samma sak, fast det låter så! Må gott och tyck om dig själv för då syns inte ev. extra kilona! Kramiz från en med syster!

2009-01-24 @ 16:12:37
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Oj då....vila inlägg jag har läst nu från dig.

Lennart kanske inte menade det som det lät men det kan vara farligt också att säga så.

När jag gick i Stjerneskolan fick jag höra av många att jag var mullig. Jag tror dom ångrade det efteråt för på ungefär 2 månader gick jag ner ca 15kilo. Det slutade med att vågen stod på 50-51 kilo och det är ju inte mycke...

Direkt jag åt en smörgås så bar det va till spegeln för att kolla om den satte sina spår. Helt fixerad blev jag och i skolan började dom viska om mig att jag hade anorexia....då var inte det hellre bra...

Efter ett tag gick jag upp alla mina kilon igen + några till.

Detta kanske inte du har hört förut om mig men det var ätstörningar i hög form jag hade.

Vissa dagar åt jag inget för maten äcklade mig.

Jag kräktes aldrig men svälte mig och tränade fixerat mycke.

Nu har jag berättat om min lilla hemlighet men så kan det gå om man blir kritiserad.

Det satt liksom hela tiden i huvudet påmig fast jag inte vill. Jag kunde inte styra över det så sjukligt var det.

Nu är jag mullig igen och jojo bantar...brukar tänka att alla får ta mig för den jag är bara man mår bra och då ska man ju ändå äta rätt.

Hör av dig om du vill prata.

KRAM

2009-01-24 @ 17:23:49
URL: http://vitlantligsjal.blogspot.com
Postat av: Pikegirl

Ha ha, då vill jag nog hellre komma till himmlen och få lite tid för annat förstås.



2009-01-24 @ 18:42:57
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: soffie

fniss

det får bli kanin i nästa liv helt klart!

du måste ta med dej din lilla på Leklandet det är jätteskoj där!

ha en bra kväll skönt du är piggare å ej grubblar mer du verkar va som mej jag grubblar för mycket på saker jag ekj kan göra nåt åt säger jämt pappa;O)!

en go kram till dej

2009-01-24 @ 19:55:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag gillar nog både fläsk och tonfisk :)



ha en fin avslutning på lördagskvällen! :)



Kram

2009-01-24 @ 22:21:03
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: vivan

KANIN PÅ GOTLAND, KARLARNAS HÖGSTA ÖNSKAN!DEN VAR BRA....

KRAMEN!

2009-01-24 @ 22:42:57
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ulla

Godmorgon! Hahah, vad härligt med ett gott skratt så här på morgonkvisten. Ja, ibland måste man bestämma sig för att stryka ett streck och fortsätta framåt, för jag tror att det är man själv som mår sämst av att gå och älta. En energitjuv av stora mått.

2009-01-25 @ 09:03:44
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Det är nog inte så lätt att sluta älta vissa saker ibland, men kanske känns skönt att lyckas älta klart.

Kul historia :-D

Alltså killen råkade ut för själavandring / reinkarnation :-D

Kram



2009-01-25 @ 17:07:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ha ha...jag läste Din historia här och skrattade hjärtligt. Sen ropade jag hit gubben och han skrattade ännu mer. Den var bra! Jag tror att han hoppas lite på själavandring också!

2009-01-25 @ 18:43:15
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0