att sluta vara godisråtta

jag fortsätter

hur är det motionerar jag.....

måndag, onsdag, fredag.......styrketränar jag.
övriga dagar utom lördag är jag ute på en halvtimmes promenad.
om det inte händer något som rubbar....

visst kan jag öka på....inte i nuläget.

då kommer man till det stora, maten det är där jag får
jobba med.....äta mer frukt och grönt osv, osv....

och jag är en godisråtta......det är nog där min stora last
är, det stora problemet, jag kan ju inte sluta helt, utan får
hålla mej till helgerna som mina barn gör.....och välja nyttigare alternativ.

jag kanske ska börja röka istället =)
jag kanske ska börja dricka kaffe =)

varulven och räven har dragit sej undan, dom slickar sina sår nu.....


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Min vän

Usch vad du har det besvärligt nu med alla mediciner och annat.

Mitt tips är att du tar kontakt med en dietist eller en kostrådgivare för att få tips. Så mycket som du tränar och motionerar så skulle du inte behöva tänka på vad du äter. Lånade en bok på bibblan som heter "motion för kvinnor över 40" och den var riktigt bra. Kram från grannfrun.

2009-01-24 @ 11:55:46
Postat av: Inger Maryissa

Hoppas det känns bättre idag efter en grubblande natt p.g.a. sagda ord.

Jag försökte kommentera ditt föregående inlägg men det gick inte,

utan jag fick upp en sida: not found.



Det är inte lätt alla gånger det där med vikt, mat och motion.

Själv skulle jag behöva motionera mera, och får nog sätta igång på allvar snart...

Röker gör jag tyvärr och dricker kaffe, men bara en gång om dagen.

Men det är p.g.a magen, för annars skulle jag nog dricka mera kaffe ;-)



Önskar dig en bra dag.

Kramar

2009-01-24 @ 12:53:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pikegirl

Det gick inte att kommentera förra inlägget så jag gör det här:



Män tänker inte på vad de säger, att det sårar. Det förstår inte hur känsliga vi är när det gäller våra kroppar. Kan tänka mig att de orden sårar, min sambo skulle aldrig våga säga så till mig. Jag föredrar när han ljuger ;)



Tycker du är superduktig som tränar men det måste vara motigt när kroppen eller medicinerna motarbetar ditt resultat. Dock tycker jag inte att du ska sluta äta godis. Godis är något man förtjänar i en värld som denna.



Kram

2009-01-24 @ 18:40:31
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Mia

Med dina sjukdomar och med den medicinering du har kan du inte ha en smal kropp om det är det du eftersträvar!



Var rädd om dig! Kärleken sitter djupare än i några kg:s övervikt...

2009-01-25 @ 11:02:38
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0