att lära tonåringar om vad som är rätt och fel....

amanda ska till slalomskolan nu på morgonen, och robert
ska på konfirmationsträff idag......lördagmorgonen är räddad =)

för att återgå till det som hände i skolan med robert och mobbningen, så
har skolan löst det väldigt snabbt och bra...jag är nöjd.

killarna har sagt förlåt i skolan, betalat tillbaks de pengarna som
de har (lånat). haft diskussioner med mentor....
sedan frågade mentorn hur vi ville ha det från killarnas föräldrar, vi sa
att någon kontakt från dom ville vi ha ringa eller maila  vilket som.

i början av veckan har dom föräldrarna ringt och vi gjorde upp att
på tisdag nu till veckan kommer de hem till oss, då är
killarna med och de ska be robert om ursäkt när vi hör det åxå.

det kommer att kännas lite jobbigt, har aldrig varit i en sådan
situation, men det kan kanske lära barnen något, om rätt och fel,
hoppas jag.....


och snart är våren här, jag torterar er med mina blommor från förra året =)

Kommentarer
Postat av: Ninni

Du ska se att det blir jättebra om än jobbigt!



Söt historia det var här under..ha en bra dag, kramen

2009-02-07 @ 09:30:21
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag blir gärna torterad av dina blommor, det gör inte ont.. L

Jobbig sits ni hamnat i, men jag hoppas det löser sig och att allt blir bra!

2009-02-07 @ 09:39:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Du..bara det att dom vill komma hem till dig visar ju att dom bryr sig..det kommer gå så bra och är det någon som ska känna att det är jobbigt så är det ju dessa föräldrar som har barn som är så pass eländiga som kan ställa till det så..du ska bara känna att du har all rätt i världen..så det så..skämmes på dom..riktigt ordentligt skämmes..mmmm din solros lyser precis så som du ska göra Marie..kram från Anna som följer detta mobbningsdrama med stort intresse..det är samhällets plikt att ta tag i allt sådant som är så orättvist och elakt.Så är det..

2009-02-07 @ 10:15:13
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Pikegirl

Bra av de andra föräldrarna att de ställer upp också. Jag skulle bli helt förvivlad om min son hade gjort någon annan illa. fast värst är det givetvis för Robert. Inte alla skolor som har tid att engagera sig sådär. De har fina handlingsplaner osv men när det väl gäller är de frånvarande.

2009-02-07 @ 15:50:58
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Blir så glad att läsa att det som hände i skolan med Robert och mobbningen, att skolan löst det så bra.

Att killarna sagt förlåt osv,

Och toppen att ni föräldrar och alla barnen ska träffas.

Jag tror att det också hjälper mycket så att sådant här inte händer mera.

kanske och förhoppningsvis de t.om. kan bli vänner... ?

Kram

2009-02-07 @ 22:11:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0