en liten krabba, kanske

idag ska jag åka till djuraffären.
det är så att vi har 2 st fiskakvarier...en som
är stor och en som är mindre.

i den lilla akvariet har vi 2 st palettciklider en hona och en hane.
de verkar inte som om de inte bryr sej om varandra, så jag funderar
på att släppa dom i den stora.....så de får fart på sej, ja kanske...

jag ska kolla efter en småkrabba i stället....har läst lite om dom på nätet.
så nu ska jag kolla om de har krabbor i djuraffären....
och jag vet inte om  jag ska ha en eller 2 st, jag vill inte att de ska
ge sej på varandra.
och sedan ska dom ha en landdel och en vattendel.
så det är mycket att fundera på så att det blir rätt.

sedan kan de inte rymma i den här lilla akvariet, för jag
vill inte möta en krabba på golvet =D

om någon har erfarenheter om krabbor får gärna tipsa och ge råd.....


Kommentarer
Postat av: Thalina

Så fint med akvarium, det hade jag när grabben var liten och jag minns hur rogivande det var att sitta och titta.Men några krabbor hade vi inte.Ha en fin dag kram THALINA

2009-02-10 @ 11:36:45
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kul med en krabba i akvariet...

Ja, skaffar du två kanske det blir slagsmål....

speciellt om det är hannar ?

Fast har de ingen hona att slåss om så kanske det går bra.

Och både en hanne och hona kanske du inte vill ha, då risken finns att krabb-befolkningen i akvariet kan bli för stort..;-)

( Jag med min fantasi :-D



Jag skulle också vilja ha ett akvarium där man kan ha en land och vattendel.

Skulle vilja ha ett stort sådant där man kan plantera en massa fina växter,

ha vackra stenar och snäckor, olika fiskar, krabbor, grodor, ödlor osv.

Nej nu får jag ge mig.....för det blir nog aldrig verklighet :-D



Kram

2009-02-10 @ 16:50:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0