hippie och rödluvan



denna låt passar min dotter, som har spökat ut sej så nedan.........
hon skulle passa in rejält under flower power tiden...



hippie amanda................

det känns som om jag börjar att bli piggare nu, jag orkade att ta mej en promenad, innan
jag skulle lägga amanda, ett steg uppåt till livet, och bättre i sinnet, yees.......

idag blev det sagan rödluvan för amanda, i den här sagan slukade vargen både mormor
och rödluvan, och en jägare kom och skar upp vargens mage, så de kunde kliva ut.....
slutet på rödluvan har jag märkt kan vara olika.

-men mormor, vilka stora armar du har.
-det är för att jag ska kunna krama dej bättre sa vargen, med en mormorröst.
- men mormor vilka stora öron du har.
-det är för att jag ska kunna höra dej bättre, sa vargen.
- oj vilka stora ögon du har, sa rödluvan.
- det är för att jag ska kunna se dej bättre.
-men mormor vilken stor mun du har.
-det är för att jag ska kunna äta upp dej bättre, röt vargen och for upp och slukade
rödluvan med hull och hår.........osv.

vilka fina sagor vi berättar för våra barn, va.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Så söt och kul bild på lilla Amanda.

Ja, verkligen fina sagor vi berättar för våra barn :-D

Men tydligen tycker barn om lite spänning också...

Ha en fin fortsatt dag.

Kram

2008-09-04 @ 14:43:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0