skolbetyg

igår hade robert prov om ljuset, du skulle ha sett mej när jag förhörde honom.
jag tyckte att det stod så mycket krångligt, så jag knappt kunde få ihop
förhörsfrågor till honom.......han kan mer om ljuset än vad jag gör.

men nu har han gjort provet, han sa att han fyllde i alla frågorna, om det är rätt
det får man se.....nu i 8:an kommer de att få sitt första betyg.....som G, MVG, IG...och säkert något mer.
på föräldra mötet för robert så sa lärarna att de ska ändra på betygssystemet igen.
det kommer att vara  A,B,C,D .......de går tillbaks till det gamla betygssättet.

när min mamma gick i skolan så var det alfabetsbetyget....
A, berömlig
a, Med utmärkt beröm godkänd
AB, Med beröm godkänd
Ba, Icke utan beröm godkänd
B, Godkänd
BC, Icke fullt godkänd
C, Underkänd
man fick åxå betyg i ordning och uppförande.


när jag gick i skolan så var det sifferbetyget.....
1, inte så bra
2
3, medelbetyg
4
5 , var ju jättebra

när min son går i skolan så är
G, godkänd
VG, väl godkänd
MVG, mycket väl godkänd
IG, icke godkänd

och nu ska de visst ändra betygsystemet ännu en gång.

vilket var eran betygsystem ?????

citat
De flesta skolböcker har uppstått ur gamla skolböcker, som har uppstått ur gamla skolböcker.



citat
Konstens mening är att hålla upp en spegel för naturen, men det finns ingen spegel som är så stor.


Kommentarer
Postat av: Anna

M mmm vi var i samma system du o jag...jag hade femma i gympa o bild...inte så viktiga ämnen att ha femma i..suck...men sådan var jag..har klarat mig rätt bra i livet ändå..ja vad dom ändrar ...lite onödigt.. tycker nästan 1-5 var bäst..

2008-10-02 @ 17:43:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nickan

Just nu är min son i Karlstad! Han är på väg till Oslo så de stannade och handla innan dyrNorge! Hade betyg som dig jag! Ha dè

2008-10-02 @ 19:06:43
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jag har varit med om de båda betygssystemen som både du och din mamma hade,

och när jag gick på folkhögskola i slute av 60-talet hade vi betygssystemet med G, VG, MVG, IG



Och vad jobbigt att ställa om sig till de olika systemen, både för lärare och elever.

Tror inte det är bra att det ändras alltför ofta.



På något tycker jag att betygssystemet jag hade i folkhögskolan var bäst.

Det kändes inte så krångligt och lite "snällare" förutom Icke godkänt förståss ;-)



Kram

2008-10-02 @ 19:41:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: soffie

jag hade sifferbetyg det tycker jag verkar vara det som är bäst,det andra är ju bara krångligt.

Hoppas Amanda är piggare nu.

Må gott

2008-10-02 @ 19:45:39
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0