fredags humor

ska inte bli långrandig, ska natta amanda snart, sedan ska jag sitta
och ta det lugnt innan bädden.

men fredagshumor kan jag alltid få till....

Vilket sammanträffande?!

Kvinnoläkaren gick ronden på förlossningsavdelningen och blev mycket förvånad över att fem unga damer som var anställda vid samma företag väntade barn.
När väntar ni barnet då, frågade läkaren en av dem.
- 25 september, blev svaret.
Hon gick vidare till nästa säng och ställde samma fråga.
- 25 september blev svaret.
Detsamma upprepade sig vid säng nummer tre och fyra. Då läkaren kom till den 5:e sängen frågade hon:
- Ni kanske också väntar barn den 25:e september?
- Nej, svarade flickan leende, jag ska inte ha barn förrän den 1 oktober. Jag råkade vara förkyld när firman hade julfest i fjol.

ta det lugnt nu när det är fredag =)

Kvinnligt och manligt


En kvinna och en man var involverade i en bilolycka, och en mycket svår sådan. Båda bilarna blev helt förstörda, men otroligt nog klarade de sig utan skador. När de kravlat sig ur bilarna sa kvinnan:
- Så du är en man, det var intressant. Jag är en kvinna. WOW! Titta på våra bilar! Det finns ingenting kvar - och vi är oskadda. Detta måste vara ett tecken från Gud att vi skall fortsätta träffas och bli vänner och leva tillsammans lyckliga i alla våra dagar.
Smickrad svarade mannen:
- O ja, jag håller med dig. Detta MÅSTE vara ett tecken från Gud!
Kvinnan fortsatte:
- Och titta på det här, här är ett annat mirakel! Min bil blev helt förstörd, men min flaska med vin gick inte sönder. Gud måste vilja att vi skall dricka detta vin och fira vår goda tur.
Sedan räckte hon över flaskan till mannen. Mannen nickar och håller med, öppnar flaskan och dricker upp hälften och räcker sedan flaskan tillbaka till kvinnan. Kvinnan tar flaskan, sätter på korken och lämnar tillbaka den till mannen. Mannen frågade:
- Ska du inte dricka något?
- Nej tack. Jag tror att jag ska vänta på polisen...
www.humorbrevet.se

visst är vi kvinnor listiga.......att inte män lär sej.



fredagsrosen, den är till er, röd och grann, eller hur ?

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Oh, vilken vacker bild på rosen! Blir alldeles till mig!

Trevlig fredag på dig!

2008-10-03 @ 20:43:51
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej igen! Jag har bara bott här i drygt 2 år men vet att översvämning har det varit många gånger! På 60-talet stod vattnet ända upp till dörrhandtaget sägs det! Sista gången huset stod i vatten var -86 på hösten, var ett jämrans regnande den hösten och nån damm brast i norra Dalarna, Noppikoski? eller nåt, och som följd blev hälsingland satt under vatten! Glömmer det aldrig, bodde i Bollnäs då och där rinner ju både Ljusnan och Voxnan! Vatten överallt!

Hur som haver; efter -86 så grävdes ån ur och proppar togs bort, och sen dess har huset klarat sig! Peppar, peppar!

Blev en hel roman det här!

2008-10-03 @ 21:03:59
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Skrattar gott ;-)

och ja, nog var kvinnan i den andra historia listig ;-)

Vilken så vacker ros....urgulligt !

Ha en fin fortsatt kväll och helg.

Kram

2008-10-03 @ 22:34:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Din lilla tokstolla... ;-)) Kvinnans list övergår mannens förstånd, eller hur var det??

2008-10-04 @ 06:55:34
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0