kvällen

idag har jag städat tv-rummet.....ut med sofforna och
dammsuga och skura golvet.... diskade prydnadssakerna och dammade.
så jag är nöjd över dagen.....imorgon tar jag tag i nästa rum....

amanda har varit på tölhumör idag.....3 ggr idag har hon flyttat, för
vi är så dumma....... väldigt kul när man försöker
att ordna upp sin tillvaro, hmm.......

jag har åxå ställt fram adventsstakarna i tv-rummet, fast jag ska inte tända
dom ännu =)
men det var några lampor som inte funkade, så det blir att köpa ett gäng.

godnatt, ska gå och lägga mej snart, det är så skönt att lägga sej tidigt, och
läsa en bra bok och varva ner lite.

humor
Också var det de tre norrmännen Ole, Arvid och Runar som tävlade om att komma på bästa sättet att flyga till månen. Efter en stunds fundering hade alla kommit på varsin lösning. Ole var först med att presentera sin ide.
- Jo, först skickar jag dit en studsmatta och far sedan själv dit med hjälp av en katapult. Då är det bara att studsa tillbaka, snabbt och smidigt!
De andra applåderade och så var det Arvids tur att presentera sin lösning:
- Jo, jag har en kusin som arbetar på NASA i USA och av honom kan jag låna både raket och annan utrustning, tryggt och säkert!
Ole och Runar applåderar och så var det Runars tur.
- Jo, jag har ingen egen lösning, men jag far dit som fripassagerare i Arvids raket och studsar hem på din studsmatta!
Alla var överens om att det var den smartaste lösningen och valde den före de andras!



Kommentarer
Postat av: Mia

Underbart vacker bild, Marie.... L

Vilken energi du har, här är det segare än kola...

Nähä du, orrarna får sonen ta hand om, det räcker att dom hänger i mitt kallförråd!

2008-11-22 @ 19:29:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

så härligt läcker bild,

ha nu en riktigt goo kväll

2008-11-22 @ 20:06:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: vivan

Vad du har varit duktig....

Skall börja till veckan ,stryka julgardiner och dukar...kolla staken...ja julstaken förstås...sen blir det rum för rum som du gör...det är så skönt när det är klart...rent o snyggt när tomten kommer..

kramiz:)

2008-11-22 @ 21:26:07
Postat av: Anna

Bra jobbat...här har det oxå fixats en del..så nu är vi på god väg mot advent då..

2008-11-22 @ 21:35:10
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Rozie

Har putsat fönster och bytt gardiner. Till nästa helg kommer ljusstakarna fram.



Kram!

2008-11-22 @ 23:20:01
URL: http://ruggugglan.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ska ut o raska lite idag..typ.. på landet..:)bara så du vet...så vi kan se vem som vinner tävlingen: Raska mest. :)

2008-11-23 @ 09:04:40
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

OJ OJ va du har varit duktig!! Ja soffan kanske man borde dra fram..men å andra sidan var det ju inte så längesen vi köpte den!



Jasså Amanda "flyttade" haha..kommer ihåg en gång när jag var liten så packade jag en liten väska och "rymde" jag talade naturligtvis om det för mamma att jag rymde. Gör du det sa hon...jag gick till baksidan av huset, men ingen letade efter mig så det blev så trist så jag gick hem igen..hihi



Ja stakarna kanske man ska kolla...



"smarta" killar i historien..



Kram kram

2008-11-23 @ 10:04:16
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0