1:a advent


kräftan

Du känner dig vänligt inställd till alla du möter i dag.
Folk är hjälpsamma. Vem kan begära mer?


lennart och robert ska till kyrkan snart....... sedan när de kommer
tillbaks, så drar vi iväg på både julmarknad och skyltsöndag.



Advent betyder "ankomst" och hör till kyrkoåret
där det står för nedräkning till Kristi födelse.

Advent symboliserar också nedräkningen inför
julens ankomst, ljuset och framtidshoppets högtid.

här i karlstad är det grått och trist, men det regnar inte, som
tur är.........

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha en fin första advent !



Kram Maria

2008-11-30 @ 11:53:22
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja men du nu räknar vi ner...många raska fötter krävs tills det är nere på noll eller uppe på 24:an..ha det bra i kyrkan du.

2008-11-30 @ 11:54:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej! vilken fin stjärna du har.Själv har jag inte fått fram allt ännu,fast jag varit ledig sedan i fredags.Du undrar hur många rum som ska göras i ordning och det är en hel del.Mycket är på börjat men inte avslutat,(här var mycket 70-tal då vi flyttade hit) och det är det vi håller på med nu.Yngsta sonen´s rum är klart,nu håller vi på med äldsta sonen´s rum.Där återstår golvet och sätta upp nya golvlister och runt dörrarna.Sedan ska vi göra klart vårat bok och musik rum.Efter det är det ett före detta lager rum som snart är klart efter flera år av jobb och uppehåll,det rummet är på 40 kvadrat.(Huset har tidigare varit en ICA butik som las ner på 40-talet,tror jag det var).Det rummmet var helt oisolerat,alla väggar revs ner och även taket och golv,i golvet finns nu golv värme,allt det är nu återställt,nu återstår lister, golvslipning och målning.Sådant där små göra.Nere på antrevåningen finnns ett litet rum som vi nu har bestämt kommer att bli tvättstuga,där även mitt solarium ska få plats.Då behöver vi inte ha tvättmaskinerna i källlaren (vi har två tvättmaskiner )Vi har fönster som ska bytas ut,något vi tar några då och då,himla dyrt med fönster.Ja du Talllrotsmarie..här finns att göra om man vill.Vi har gjort massor.Huset var då vi flyttade hit år 2000 två lägenheter som nu är en.Det har varit dubbelt av allt.Köket har vi byggt om tre ggr.Vårat hus är på 280kvadrat och det är nu 7 rum och kök,har varit 8 rum och två kök.För två årsedan bytte maken ut yttertaket.Jag förstår er situation med sovrum,även fast vi har plats blir det problem med just sovrum.Vi har en trädgård på 4500kvadrat även där finns att göra massor,allt var i stort sett igenvuxet då vi flyttade hit.Jag tycker att vi inte gjort mycket men när jag ser tillbaka så ser jag att vi gjort mycket.Jag kanske ska börja blogga lite om våran resa med huset,synd bara att jag inte har så många före fotografier,är dålig på att dokumentera.Ett långt inlägg blev det,

jag hoppas du fått svar på några av dina funderingar. Kram Anna-Carin

2008-11-30 @ 12:43:26
Postat av: Nickan

Snöar elleregnar det hos dig idag? Det har varit två bud om det på Radionyheterna! Här har det nog snöat en decci sen i går kväll! Ja, jag tänkte försöka läka ut bihålorna själv först, tar lite längre tid men då slipper jag pencillin som slår ut alla bakterier och gör att jag lättare blir förkyld igen inom kort! Hur är det med örat har det läkt? Hör du bättre? Ha dè

2008-11-30 @ 13:24:50
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Trevlig advent på dig! Här spöregnar det....grr!

Var nog inte sista gången jag var i kyrkan under julemånaden känns det som!

Kramen!

2008-11-30 @ 14:04:57
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Visst är det härligt att gå och titta in i andras fönster ;) (och se på alla adventsstjärnor)

Känns så mysigt trots att det är värsta höstrusket ute.



Tror du hade bild på den där stjärnan förra året? Tycker iaf att den är den finast stjärnan jag sett. Fattar inte att jag inte köpt en själv än bara.



Ha en riktigt mysig första advent!

Kram

2008-11-30 @ 14:05:00
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Ninni

Ja vädret är pissigt!



En sån stjärna som du har hängande har jag stående på fot..dom är fina!



Ha en skön första advent..kramen

2008-11-30 @ 15:19:22
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0