bokmärken

jag har kvar alla mina bokmärken, från när jag var liten.
jag hade dom i en gammal kakburk av metall, jag var jätterädda om dom.
sedan har jag köpt lite på tradera, för jag är som en hamster, jag
samlar på dom..........amanda har åxå några som hon grejjar med.

men det är ju inga barn i hennes ålder som håller på med det ,som jag
gjorde som liten.

jag hade änglar,tomtar, bebisar, djur, blommor osv.

jag hade en skrivbok som jag vek bladen, så att det blev massor med fickor.
den som ville byta fick sticka ner sitt bokmärke mellan 2 sidor, då fick
han eller hon det bokmärket som jag hade gömt där. ett litet lotteri......

ibland kunde mina kompisar ha tur med att  få ett fint glittrande bokmärke.
eller så blev det något som jag inte gillade, trista bokmärken, slitna bokmärken,hehe.

på en del sidor fanns det inga bokmärken, då var jag lycklig med ett
extra bokmärke, och kompisen blev av med ett....... snällt va?????



gamla tomtebilder, de gillade jag



sagobokmärken, har jag en del

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Men vad mysigt att få se dessa bokmärken.

Jag hade mina i en plåtburk, och jag känner igen det du berättar om skrivboken där man vek bladen till massor av fickor,

och sedan den som ville byta fick sticka ner sitt bokmärke bland facken.

Och ja de bokmärken med glitter var man mest rätt om.

Fast som jag kommer ihåg, så hade jag inte de bokmärken jag var mest rädd om, i den boken.

Visst är det kul att ha dessa bokmärken nu.



Önskar dig en fortsatt trevlig dag.



2008-05-19 @ 16:36:47
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Vad kul vissa känner jag igen, synd men jag har gett bort mina till systerbarna...

2008-05-19 @ 16:51:30
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Mia

Å jag som inte har kvar mina, vad trist! Det hade varit roligt nu på gamla dar... :-)

2008-05-19 @ 17:21:17
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

Å visst är det kul,min äldsta dotter fick min samling och jag sa åt henne att vara superrädd om dem och de va hon

nu har lillasyster Nellie fått dem och det finns alltså bokmärken från min barndom + lite nyare sorter från 90-talet och nu från 2000-talet

vem vet om Nellie är riktigt rädd om dem kanske de blir värdefulla en dag,iallafall är de det redan för oss:O)

2008-05-19 @ 20:54:20
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0