äpplekaka

det gjorde jag igår,den är redan slut.
receptet var för 4 portioner, jag glömde att robert äter för 3.
han blir som en hök, över allt som är sött.
jag trodde att äpplekakan skulle räcka ett par dagar, den räckte bara i
ett par timmar, hehe...

det går inte att ha kakor eller glass i frysen, jag har råttor i min frys, mina råttor är galna, är
det inte i skafferiet de ska vara......hmmm

ungdommar kan trycka i sej hur mycket som helst, verkar det som,.
på robert syns det inte alls, smal
som en sticka, han har dragit iväg på längden så det andra hänger inte med



äpplekaka
4 portioner    ugn:  225 grader

smuldeg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl havregryn
3 msk socker
100 g marg

fyllning
3 äpplen
2 msk brun farin
1 tsk kanel

1, blanda ihop smuldegen, sätt ugnen på 225 grader.
 
2, skala och kärna ur äpplena. skär dom sedan i klyftor eller skivor.

3, smörj en ungssäker form, lägg i äpplebitarna i den.

4, strö farinsocker och kanel över äpplena, fördela smuldegen överst.

5, grädda mitt i ugnen tills äpplena mjuknat och smuldegen fått
lite färg,  20- 25 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0