tjoho

säger jag....hoppas att ni tar det lungt med mat och godis.....
amanda har gått påsk katt, med grannbarnen runt kvarteret.

jag är svullen ännu i ena halsmandel.....får nog kanske ringa imorgon....
fast jag drar på mej...jag är så trött på att äta mediciner.....blir det pencilin
så blir det mer skit.

jag har inte ont när jag sväljer i allafall.....

hoppas att ni får en trevligare tv-kväll.....här bjuds det på hockey....jag
kommer att bli så glad när detta är klart, så man kan få se på nåt annat.

påskhumor.

Syndigt

Elsemarie som var religiös hade varit tillsammans med sin första kille. Hon tyckte att hon var tvungen att gå till sin lokala präst för att tala om det.
- Min pojkvän följde med mig hem igår kväll, började hon. Var det synd?
- Nej inte var det det, sa prästen lugnande.
- Vi la oss på min säng och kramades och pussades. Var det synd?
- Nej, inte heller det är synd! fortsatte prästen.
- Sen klädde vi av oss nakna och kröp ner i sängen. Är det synd?
- Nej, nej, sa prästen. Men vad gjorde ni sen?
- Sen kom min mamma in i rummet! sa Elsemarie.
- Det var synd! utbrast prästen.

Svårflörtad Värnamo-brud

August hade varit på marknad och köpt en ko. Kon var så fantastiskt grann och mjölkade så bra att han gärna ville ha en kalv efter henne. Sagt och gjort, tjuren beställdes. Men så fort kossan fick se tjuren satte hon sig på ändan. En vecka senare upprepades proceduren med samma resultat, kossan satte sig tvärt på ändan så fort hon fick se tjuren. Grannen Petter, som var på besök frågade:
- Har du köpt den där kon i Värnamo?
- Ja, hur visste du det? undrade August.
- Jo, min kärring är därifrån.




Kommentarer
Postat av: Anna

Vet du jag brukar gurgla mig i whisky när halsen svullnar....ibland har det hjälpt. Krya på dig!

2008-03-22 @ 18:19:40
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0