nu ringer jag

till sjukvårdsupplysningen.....jag har plats 11 i telefonkön.....

svullen ännu i halsmandeln, och öm när man känner på den.
har inget ont i halsen när jag sväljer..

lätt feber 37,9 i morse, 38,1 som högst igår....

det tutar i mitt öra från telefonen,hela tiden.....tack för att du väntar, säger en
kvinnlig röst med jämna mellanrum....

nu när jag sitter här, tänker jag, ska jag lägga på, har inte svullnaden gått ner, jag
känner på halsmandeln, nej jag väntar.

så nu har jag pratat.....sköterskan sa att det låter som en virus....hon frågade om jag såg vita prickar
i halsen....jag springer till en spegel, och gapar stort.....jag tänker hur tusan ska jag
kunna veta hur det ser ut, jag är väl inte och kikar i min hals varje dag.

det tar nog inte länge, tills webbcameran får visa hur patienten mår.....doktorn säger
gapa stort mot cameran och säg aaahh...... nej, luta dej närmare, kameran måste in i munen
annars syns det inte......såja, säg aaahhh.
nej jag ser inget, du är frisk......hemsk tanke.

nej jag skulle avvakta några dagar......ändå berättade jag att min dotter jämt precis haft strepto,
som hon äter pencilin mot.......
det är ju rätt så smittsamt......men det kanske är ovanligt att vuxna får det, vad vet jag.



GO TO FANCYPROFILE.COM
FANCYPROFILE.COM

Kommentarer
Postat av: Anna

H mmm jag tycker du ska ha penicillin. Det kan knappast vara virus när din dotter har konstaterade bakt. Ibland blir man så trött på sjukvården. Man måste vara så stark, stå på sig o så. Som du vet har jag erfarenhet av just halsfluss... man känner när det inte står rätt till. Vita prickar är ju döda bakt. Kommer när man haft flussen ett tag. Önskar dig allt gott.. hoppas du kryar på dig!

2008-03-23 @ 18:29:14
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Grannfrun

Tycker absolut att du ska ringa rådgivningen igen. Man behöver inte ha alla symtom för att ha halsfluss. Vår kille var inte genomsjuk när de konstaterade att han hade halsfluss 37,7 i feber, nu är han genomrutten trots penicilin.
Hälsningar grannfrun

2008-03-23 @ 18:46:36
Postat av: mamma

Hoppas det inte blir så....med webbkamera menar jag....tänk om man måste till gynekologen....stå med särade ben och en webbkamera i skrevet....hi hi....

2008-03-27 @ 20:28:00
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0