nostalgi "vinylskivor"

när jag lyssnar på musik, då kan jag lyssna på vad som helst.
jag har ett brett musiksmak.

när jag träffade lennart -87, så hade han en helt annan, som jag lärde mej att lyssna på.
jag som kom från rocka billy orten, torsby.....

jag har varit och rotat i våra lp-skivor..... mina barn skrattar åt våra stora svarta plattor.... men vadå??
lennart och jag har sparat alla våra, skivor,  vi har till och med  maskinen kvar så att man
kan lyssna på raspet.....kul.

har fotat några fodral.....vi har hur många som helst.

image256

den skivan fick jag, när jag var 14 år, väldigt bra när jag var arg på mamma, då åkte den
skivan på i mitt rum, på högsta volym......hehe.

image258

lite rock´n roll så klart

image259

the clash, dom håller allt ännu att lyssna på.....eller hur??

image260

den här gruppen lyssnade robert på när han var liten.....kan bara skylla på lennart.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Inget är som en gammal raspig vinyl.
Jag har kvar mina skivor, tyvärr ingen LP-spelare.
Fast å andra sidan kan jag leva utan the Pinks och Pernilla Wahlgren.
The Clash är bäst!!!!

Ulle

2008-03-04 @ 21:21:52
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Nickan

Vi har liknande skivor oxå, nästan samma smak faktiskt! Min 21årige har köpt skivspelare och vinylskivor själv, för han tycker att det är megakult, så vi kan oxå lyssna på våra nu! Ha dè

2008-03-04 @ 23:50:21
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Valross

Vinyl är kärlek! Har också sparat alla gamla men funderar på att sortera ut en del (har ett par tusen i källaren som tar ganska mycket plats).

2008-03-05 @ 17:51:10
URL: http://valross.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0