sköna söndag

vad ska jag göra idag??? jag ska städa upp efter barnen.
man kommer aldrig ikapp vardagssysslorna, sedan hoppas jag
att vädret blir bättre idag, när jag tittar ut så ser det ut som igår.

idag har  margit och margot namnsdg

Margit är en svensk form av Margareta, som betyder pärla.
Margot har använts i Sverige sedan början av 1800-talet. Det kommer från det franska namnet Marguerite som härstammar från Margareta, som betyder pärla.

citat
Det är tråkigt att gå på bjudningar, men det är värre att inte bli bjuden.
// Oscar Wilde

på tisdag bär det av till göteborg, så man får ta tag i packningen idag, och
skriva listor, så man inte glömmer något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0