arkeolog =)

när jag grävde grunden för växthuset, så hittade jag inga fyndigheter, synd.
inte en riksdal ens, det hade varit kul att hitta nåt. det
enda jag såg var en massa rostiga spikar.

när jag var i tonåren så hade jag en dröm om ett yrke, arkeolog, det ville jag då.
men eftersom jag bodde i det lilla samhället torsby, så det fick det bli drömmar.
jobbar ni med erat drömyrke?   eller vad är erat drömyrke?

så min utbildning blev inom äldreomsorgen, men jag insåg rätt så snabbt att
jag inte ville arbeta med det, det var för att jag tyckte så synd om gamlingarna.
de satt ensamna och längtade efter doften på riktiga kanelbullar....och det hade
man inte tid att baka åt dom.

så jag utbildade mej till barnskötare, och jobbade på förskolor, det var kul,
men nu jobbar jag inom foto.....  så man kan undra vad nästa blir, arkeolog???

citat
En arkeolog är den bäste make en kvinna kan ha. Ju äldre hon blir, desto mer intresserad blir han av henne.



Glitter Graphics

Winnie The Pooh Glitter Graphics

Kommentarer
Postat av: Anna

Ahh jag som var säker på att du skulle hitta något gammalt mynt eller så.Vet du jag har alltid drömt om att renovera kyrkomålningar... hänga där högt uppe i taket och pilla med restaurering. Galet va?

2008-07-20 @ 12:18:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är nog ganska vanligt att en del drömmar stannar vid drömmar, när det gäller drömyrken.

Livet och verkligheten brukar ha en tendens att få en att gå i andra banor.

Som jag berättat i min blogg så är jag uppväxt i ett strikt religiöst hem, och där skulle man bl.a. vänta på Guds vägledning om vad man skulle bli.

Jag väntade och väntade....men inte fick jag något råd uppifrån ;-)

Och vips, ganska snart efter att jag flyttat hemifrån och frigjort mig, så blev jag med barn ;-)

vilket betydde att jag som ensamstående måste skaffa ett fast jobb illa snabbt.

Så det blev på Postgirot i ca. 24 år.

Men jag trivdes väldigt bra där och att trivas är ju mycket viktigt, så allt ordnades till slut i alla fall utan fingevisningen från ovan ;-)

Ha en fin fortsatt dag.

Kram





2008-07-20 @ 15:23:56
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nickan

Nä inte jobbar jag med det jag vill heller!Har jobbat på kommunen i 24 år med äldrevård i 13 och 11 på omsorgen. Ett bra jobb men inte om jag fick välja! Skulle vilja jobba med Event ansvarig skulle vara kul!

Ha dè

2008-07-20 @ 17:32:38
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: soffie

Å dina drömmar kanske slår in tillslut,finns det ingen kurs inom Arkeologi någonstans,kanske folkuniversitetet har.

Vad roligt det lät att jobba inom foto,jag ville bli Barnmorska och jobbade många år inom vården på sjukhuset men sen blev det äldreomsorgen och inom psyk,så jag sadlade om och läste till lärare,hmm drömyrket är det inte men det ger mej mycket.

Bra citat,vad roligt att du har det med i dina inlägg!

2008-07-20 @ 19:34:41
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0