tonårstrend, stryplekar :(

när jag läste i aftonbladet att strypleken är kvar hos ungdommar.

jag blir jätte rädd, för jag har en son på 13 år.

han har dator med internet på sitt rum, i skolan är det lätt att man hamnar i fel umgänge.
vill de testa strypleken, så kommer grupptrycket in. allt är ju bara på lek, tycker dom.

som förälder har man ingen chans, mot dagens samhälle, som jag tycker är hårt
mot våra barn och förälder.

hur ska man skydda sej mot rollspel lekarna ???

att strypa någon tills medvetslösheten infaller, vem är det som får en kick av detta.
den som stryper, eller den som blir medvetslös ???

ungdommarna förstår inte hur farligt detta är, allt är ju bara på skoj för dom.

dom förstår inte vilka skador, som kroppen kan få, hjärnskador, andra sjukdommar som kan utlösas,
och det allvarligaste döden.

Trenden med stryplekar sprider sig bland skolbarnen i Sverige. Tidigare har flera svenska barn hittats medvetslösa efter att frivilligt ha låtit sig strypas av kamrater.

alltså ut med informationen hur farligt detta är, till skolor, barn och föräldrar.
detta måste tas på allvar, nu.

 vad tycker ni??

läs, och reagera

www.aftonbladet.se/nyheter/article1591868.ab


Kommentarer
Postat av: Ont i själen.

jag vet, jag tycker det är helt sjukt.
Om jag får vara helt ärlig, och tala från hjärtat så önskar jag ibland att jag aldrig fött in min underbara lilla kille till den här världen...

eller så ska man kanske bara flytta ut till någon underbar paradisö och äta kokosnötter, och fläta bastkjolar för resten av livet...och ungarna kan leka på stranden och spela boll ;) fast då får man akta sig för hajar och stingrockor, alltid är det något ;)

2008-01-09 @ 11:28:18
Postat av: marie

svar till ont i själen.
ja ibland undrar man vad man utsätter sina barn för.
man kan inte skydda sina barn från allt, men mycket kan man som förälder och samhället göra.
om man gör det på rätt sätt.
man går på en smal lina genom livet.
och man hänger på en skör tråd.

sitta på ett paradisö, låter underbart ;)
ha dä

2008-01-09 @ 11:34:52
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Barn

det är klart det är viktigt att värna om sina barn, men det finns en gräns! Det är MYCKET viktigt att man inte förbjuder för mycket och på det sättet avskärma barnen från sina kamrater!

2008-01-09 @ 12:11:04
Postat av: Flickan

Stryplekarna gör så att man verkligen får en kick , den som blir strypt får uppmärksamhet och när man väl vaknar till efter att legat utslagen då känns de som om allt börjar om på nytt , som om man får börja sitt liv på nytt nästan .. De är en underbar känsla enligt mig som varit med om de ett antal gånger .. (:

2008-01-10 @ 08:59:50
Postat av: ingen

Jag mår piss av att veta att barn leker med elden fy fan

2008-01-11 @ 22:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0