nya året börjar inte bra :`(

nu är min systerson på väg i ambulans till uppsala.
han är bara 1.år.

när han föddes så fick han en hjärnblödning, som det blev vattenskalle av.
när emil var 4 månader, opererade de in en shunt i skallen på honom.

och nu har det börjat krångla, jag kopierar det min syrran har skrivit, innan de åkte till, karlstad sjukhus.
jag  lider med dom.
hoppas att de kan rätta till det, så att han inte får något men av det.

som jag har sagt, inget bra början på det nya året, fy, säger jag.

det här är min syrrans ord från emil  ,hans blogg.

 Idag ringde jag till rådgivningen angående
Emils konstigheter efter sprutan.
Han fick ju ett vaccin för tre veckor sedan.
Efter det ville han inte stå på ena benet.
Jag var då till bvc där dom sa att han hade fått en
ovanlig biverkning.
Efter några dagar tyckte jag att han blev sämre och att han
blev svag i högerarmen.
Under mellandagarna var vi till vårdcentralen med honom och fick träffa en läkare.
Han hette Claus och sa att Emil antagligen hade ont i benet efter sprutan.
Han tog inte ens i Emil, han lyssnade varken på hjärta eller nått annat.
Skulle då ett vaccination i benen göra så att armen skulle bli svag???
En annan som inget vet litar ju på en läkare.
Skulle inte ni göra det?????
Iallafalltappade jag lusten idag på morgonen och tog telefonen för att ringa
till rådgivningen.
Gissa vad hon sa!!!!
-Ni måste åka akut till barnakuten i Karlstad för
så blir man inte av en vaccinationsspruta.
När vi kom till Karlstad var barnakuten stängd så vi fick gå till stora akuten. Där fick vi träffa en barnläkare som undersökte honom. Visst sa hon. Det märks tydligt att han är slapp i hela högersidan. Sedan kollade hon hur han såg. Resultatet visade att han ser nästan inget med högerögat. Han ser inte en leksak som är på hans högersida. Han ser den bara när den kommer rakt framför honom. Imorgon ska dom göra en ny CT på honom så han ska sövas. Vi är kvar i Karlstad nu hos några släktingar. Klockan 8 till morgonen ska vi vara på avd 12 för att sätta nål på Emil. Antingen är det vätska i hans huvud som trycker på hjärnans vänstersida. Hans huvud mätte dom ju också och det har växt 2,5 cm sedan 17 december. Eller så har han fått en ny blödning i vänster
hjärnhalva för då stör det höger kroppshalva.
Vi får se imorrn vad det visar sig.
Jag tycker det är lite otrevligt att han är så slapp och ser så dåligt på höger sida.
Det kanske blir en Uppsalaresa för oss imorrn men det får gå bra.
Bara han blir bra.
Just nu sover han iallafall.
För oss blir det nog inte så mycket sömn.

nej, det blev en resa till upsala, så nu sitter emils moster, jag alltså, och
är orolig, fy vad maktlös man känner sej, det är inget mot vad emils mamma och pappa
känner sej.
jag lider med dom.

Kommentarer
Postat av: Marie

lyckönskningar från mig! hoppas allt går bra!

2008-01-02 @ 15:45:42
URL: http://elinmaries.blogg.se
Postat av: Niina (mio`s mamma)

Hoppas allt går bra med Emil, man lider så med dem. Om du pratar med dem hälsa från Mio, Niina och Adam. Tack också för att du skrev om det så jag vet lite hur det går för dem. Vill inte ringa och störa dem / Niina

2008-01-02 @ 20:55:17
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag känner inte caroline m fam men e kompis me niina som e hennes vän o ja läser emils blogg. har två barn en som e åtta o en som e 1 o född på samma dag som lille emil. jag vill bara säga att ja lider me er allihopa, hela släkten o alla runt emil!! jag tycker de e så fruktansvärt synd om er :( jag hoppas verkligen att de går bra.. jag tänker på er.. kram!!

2008-01-02 @ 21:10:17
Postat av: Weronica

Har läst inne hos Carro och nu här hos dig... Blir så ledsen och orolig för lilla Emil...

Om du pratar med dem så hälsa från oss här i Vålberg, vi tänker massor på dem!!!!

Kram

2008-01-02 @ 21:42:12
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0