mina likhänder

nu har min man fotat mina likhänder, så får ni se vad sjukdommen
raynaylds sjukdom kan ställa till med.

vintertid, är inte min superårstid, sommaren som varit, var ok.
men är det en dålig sommar, så blir att fingrarna blåa då med, det
har hänt att jag gått med fingervantar, under sommaren.

jag har frågat min reumatalogläkare, hur ovanligt är det att man får blåa fingrar.
mycket ovanligt svarade han så klart, säkert får jag leva med det resten av mitt liv.

min fråga till er bloggare, känner ni någon som har min sjukdom???

image189

på ovansidan så syns det inte så på bilden, svårt med kameran, mina fingrar
är svullna, så ringar kan jag glömma, på mina fingrar.

image190

här syns det mera, ibland är jag ännu mera blåa.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Huvvaligen! Vad mycket problem du har. Jag har sett när jag fladdrat runt på olika blogg sidor vad många har det jobbigt med sjukdomar. Jag är mycket imponerad att ni är så positiva, ändå. Jag tycker man lite till mans klagar på allt, i tid och otid. Finns det hjälp att få mot alla dessa sjukdomar? Sköt om dig//Annika

2008-01-22 @ 20:48:34
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Mia

Nämen...det ser "ont" ut??!! Men det låter så otäckt när du kallar det för likhänder :/
Var rädd om dig....

2008-01-23 @ 04:35:24
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ängeln

Oj vad de ser ut dina händer.
Stackare, jag menar det verkligen för det är synd om dig. Glad att min sjukdom inte syns utanpå.
Hoppas det går över nån gång...är det ovanligt så kanske det bara är tillfälligt eller har du haft det länge?

ängeln

2008-01-24 @ 22:45:36
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Ia Darling

..jag har samma "sjukdom" som du.
Kram Ia.

2008-02-20 @ 21:42:09
URL: http://iadarling.blogg.se
Postat av: åsa lundberg

hejasan!
jag har samma problem med vita och blåa fingrar.
Har sjögrens och sle som grundsjukdommar.
Deet är jätte besvärligt att inte ens kunna ta ut saker ur frysen eller ur kyldiskar på affären,suck!
ha de bra/å

2008-02-27 @ 12:00:17
Postat av: marie

svar till åsa l

ja, så är det för mej,oxå.
att ta i kall metall, osv, ibland räcker det att man är frusen, så blir fingrarna blåa, då måste jag bada i varmt, vatten för att värma mej.

2008-02-27 @ 16:45:44
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: bella

Även jag har den där sjukdomen, har percis fått veta namnet på den. Så du är inte ensammen:)

2009-03-09 @ 17:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0