livet är en fest

vilka tycker att denna låt är bra.????

Livet är en fest (Ulf Dageby) ur "Livet är en fest" 1972 


1. På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är kåt
vi skulle gå på Vågen och dansa oss en låt      
vi grundade med groggen, Greven, Plast och jag      
och fredagsdrömmen växte om en flicka varm och glad
         

R Livet är en fest               
Håll mä om dä folk och fä            
Men om livet är pest            
Fyllan värmer bäst
            
2. Men när vi kom till Vågen, då var det nåt som dog      
där var det knuff och trängsel, och inte många log
vi satte oss i baren och tog en flaska vin
Och drömmen börja slakna om en flicka varm och fin




R Livet är en fest......




3. Sen hängde vi i baren, drick min broder, drick
orkestern malde svensktopp och sista dansen gick
och jävlar vad jag ville, att det nånstans fanns en tjej
som kunde komma fram ur röken, fram till mig och säga: HEJ !







R Livet är en fest ......





4. Sen stängde dom och vi gick hem, vår fredagsdröm var slut
Jag spydde i en rännsten, blev utskälld av en snut
Men glöm din värk i hjärtat och glöm ditt kneg min vän
För snart så är det fredag, då försöker vi igen




R Livet är en fest......



Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det progg?? Jag hann aldrig riktigt med den grejen.. :-)
Klart jag blir besviken när du vill ha honom för dig själv, men det kanske finns andra?? ;-)
Och visst! Självklart blir det "På spåret" ikväll, det är inget annat som gäller, "Let's dance" kan jag se reprisen på, det är inte lika viktigt! *L*
Ha en skön kväll!

2008-01-18 @ 18:29:25
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ängeln

Den är PARTY!!!

Läkaren vägrade skriva ut penecillin, antar att det är för en god sak men eftersom jag själv varit öronbarn och även haft det i vuxen ålder så vet jag att ont är bara förnamnet..... Han veckar dock ta det bra och än gör det inte så ont tydligen.

Ha en bra kväll tallroten!!

Ängeln

2008-01-18 @ 19:10:18
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Ulla

Den här låten har jag dansat till. Många, många gånger. Det är en superduper partylåt.

2008-01-19 @ 06:18:34
Postat av: Anna

Texten kan man önska mera av men den får igång publiken! Vi ska ha den som avslutning (extranummer) i vår revy och det kommer att lyfta taket - alla kan den o kan de inte det lär de sig snabt.
Må gott!
Anna!

2008-01-21 @ 11:08:42
URL: http://enannasssida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0