KVÄLLSBESTYR

om ca 1 timme ringer min promenadkompis, då tar jag gångstavarna och går en tur.

amanda har en kompis här, när vi åt mat, så pratade hon hela tiden.
hon har aldrig en tyst minut, så att äta mat i lugn och ro går inte i det här
huset.
hon vet inte vad maten tysta mun är.

nu har hon varit inne i en lång period och frågar mycket om sin morfar.

vad ska jag säga, att  min pappa har sagt ifrån sej bekantskapen med mej och min bror.
vi har alltid varit en plågsamt bihang för honom.

jag har 2 st halvsystrar, som han har med sin fru.
det är hans fru som inte gillar oss, hon tycker att vi förstör deras familjeidyll.

så vad säger man till en 6:åring, jo jag säger att morfar vill inte hälsa på oss.

det här är ett vanligt problem för många i sverige, att pappan lyser med sin frånvarande.
och att det är svärmor som kan vara boven.
jag brukar inte bry mej, men i svåra situationer, så ploppar sånna saker upp från
det omedvetna.

stackars lilla igelkott

Funny Pictures
Funny Videos

Kommentarer
Postat av: Christel

Sanningen är nog bäst, barn har lättare för den än för någon krånglig omväg, det är ivarjefall min erfarenhet.

2008-01-03 @ 20:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0