Gravstenar har vräkts omkull

Gravstenar har vräkts omkull och en urna med aska har tömts ut.

I kväll kartlägger polisen omfattningen av gravskändningen på kyrkogården i Helsingborg.

Minst 38 gravar har förstörts - bland andra skalden Birger Sjöbergs.


www.aftonbladet.se/nyheter/article1551541.ab

visst tycker många, det finns värre saker.

men jag skulle som anhörig, känna mej kränkt.
jag skulle känna mej som att någon har rotat runt i mitt, liv.
någon har trampat på mitt revir, man känner sej inte trygg längre.

och det här, att dom har öppnat en urna, och strött ut askan, de anhöriga,
undrar hur dom känner sej??

Kommentarer
Postat av: Christel

Håller fullständigt med dig. Grrrr

2008-01-02 @ 18:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0