godnatt + en gåta ???

vem går ut varje dag, men är ändå hemma??

kan ni svaret?

har varit ute och promenerat, i drygt en timma, så nu är jag frusen.
och trött så klart, då är det gött att krypa ner under täcket, med en bra bok.

idag har jag tagit prover på vc, nästa måndag ska jag till reumatalogen, på kontroll.

lite humor.

Bellman bjuder laget runt

Bellman besökte en krog i Gamla stan. När han hade kommit innanför dörren, ropade han, gentil som han var:
- Silentium! Jag bjuder laget runt!
Alla drack, men när det var dags att betala, hade Bellman inga pengar, så han blev utkastad. Nästa kväll stod så Bellman där igen i dörren och ropade:
- Silentium! Jag bjuder alla här i salen!
Nåja, tänkte krögaren, kanske har han pengar ikväll och så serverade han gästerna. När notan skulle betalas, var det samma sak. Bellman hade inga pengar och blev handgripligen utkastad. Trots detta stod han ändå där nästföljande kväll och skrek ut:
- Silentium! Jag bjuder laget runt! Men du där, sa han och pekade på krögaren, du får inget ikväll, för du blir så våldsam, när du dricker!


CLICK HERE FOR FEEDINGTHEDESIRE GRAPHICS
FEEDINGTHEDESIRE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0