GODMORGON ALLA

snart ska jag åka iväg med bussen, till sjukhuset.
jag ska till öron, där en doktor ska kolla om de kan operera
mitt en öra.

denna sjukdom, har jag i mina öron.

Otoscleros

Vad är otoscleros
Vid otoscleros finns det en sjuklig tillväxt av ben som gör att stigbygeln långsamt växer fast i ovala fönstret. Detta leder till hörselnedsättning och ibland öronsus. Orsaken till otoscleros är inte klarlagd men det finns ibland ärftliga anlag och sjukdomen är vanligare hos kvinnor än hos män. Det är vanligt att sjukdomen finns i båda öronen. Hörselnedsättning vid otoscleros går oftast bra att behandla med hörapparat men blir nedsättningen stor kan örat opereras. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0