godafton + humor

idag på lunchen, åkte vi och tog en dagens på en restaurang.
strömming och mos med skirat smör,
det var jättegott, men jag blev så mätt, så nu sitter jag här, och mår lite smått illa.
mos lägger sej som bommull i magen.
känns som om jag aldrig mera ska äta mat.

jag skrev en gåta, för ett tag sedan, ingen kunde den.
tar den igen.

vem går ut varje dag,
men är ändå hemma?

kan ni svaret ??

lite rolig historia på gång.

Brandsnack

En brandman kommer hem från jobbet en dag och berättar för frugan:
- Vet du, vi har ett fantastiskt bra system på brandstaionen. Ettan ringer och vi tar på oss våra jackor. När tvåan ringer glider vi alla nedför stången. Trean ringer och vi är alla redo för att köra iväg.
- Det är ju superbra, säger frugan.
- Från och med nu gäller samma system här i huset. När jag ropar Ettan! vill jag att du klär av dig naken. När jag ropar Tvåan! hoppar du i säng. Och när du hör Trean! så ska vi göka hela natten, säger brandmannen med en blinkning.
Så nästa kväll när han kommer hem från jobbet och skriker Ettan! tar frun av sig alla kläder. Han skriker Tvåan! och hon hoppar i säng. Trean! grymtar han, och dom börjar göka. Men efter bara några minuter skriker frugan:
- Fyran!
- Vad betyder Fyran nu då?? frågar mannen.
- Mera slang! Du är inte ens i närheten av elden!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Datumet kanske.
KRAM

2008-01-24 @ 18:03:46
URL: http://emilsliv,blogg.se
Postat av: Mia

Alltså, jag har grubblat mig fördärvad över gåtan men kan inte finna ett svar! :/

2008-01-24 @ 19:21:35
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Caroline

Ja det får du gärna bli med om han inte kan men du får även bli med om han ska med också. Bara kul med lite gott sällskap. Klurig gåta detta.
Jag har skickat ett mail till dig ang. tackkort och förstorningar.
KRAM

2008-01-24 @ 19:48:02
URL: http://emilsliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0