skitnatt+pojkstreck

vädret fortsätter sin gilla gång, grått och trist, regn, regn och regn.
fin sportlovsvecka...usch.

nu var jag allt gnällig, kan bara bero på att jag har inte sovit mycket inatt.
2 nätter i rad, jättekul.

igår kväll, så ringde det på dörren...jag öppnade ingen var där....jag blev allt skraj.
nu när jag är ensam med amanda.

sedan kom amanda och såg rädd ut, och sa att det knackade på fönstret i det
rummet hon satt i... det var så mörkt ute så jag såg inget.

så där höll det på ett tag...till slut så ringde jag över till grannen de har en kille som går i 3:an.
jag frågade om han var inne, nej han var ute med en annan grannpojke, som
går i 2:an.

jag berättade för mamman vad dom höll på med, jag sa som det var att amanda och
jag inte tyckte att det var något roligt detta.

hon skulle prata med sin pojk, sedan ringde jag över till nästa pojks mamma.
samma där, de skulle oxå ta sej ett snack med den killen.

gjorde jag rätt, jag kände mej som en petkärring, och vi grannar bor ju så tajt, och
jag tänkte på amanda som blev rädd oxå....och jag när jag inte visste att det var ett pojkstreck.

gjorde jag rätt när jag ringde deras föräldrar, vad tycker ni ????

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker du gjorde rätt. grabbarna måste få veta att det de tyckte var ett roligt och oskyldigt bus faktiskt skrämde er. Tar föräldrarna det på ett bra sätt kommer det inte att påverka grannsämjan.
Jag uppskattar när jag får veta att mina barn gjort saker de inte borde, jag uppskattar också när andra vuxna talar om var gränserna går.
Man kan inte alltid göra precis som man vill och hela sammhället har ett gemensamt annsvar att tala om för varandra (stora som små) var gränsen går.
Det är bättre att ta det tidigt och få en dialog än att tiga tills det blir polisanmälan eller bråk.
Jag tycker du gjorde rätt!
Anna

2008-02-27 @ 08:34:53
URL: http://enannassida.blogg.se
Postat av: Ängeln

Jag skulle också blivit rädd och gjort som du.
Det är inte ok att skrämmas så där.
Jobigt när man förlorar så mycket sömn. Hoppas du kan ta igen lte inatt.

Ängeln

2008-02-27 @ 09:03:33
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Trött på vädret

Du gjorde helt rätt som ringde till barnens mammor, det är hemskt obehagligt när man är ensam hemma och det ringer på dörren och ingen är där.
Pojkar är pojkar och de gör hyss men de måste lära sig att ibland är det inte okey.
Stå på dig du är en reko mamma.
Nu vill jag ha bätte väder.......

2008-02-27 @ 09:22:00
Postat av: pip

Håller med de andra ,det hade jag minsann oxå gjort,stoppar man inte dem i tid så hade de ant.inte slutat med det..bra du står på dej!må gott,pip

2008-02-27 @ 12:36:43
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Der är klart som korv spa att du gjorde rätt.

Ha en bra onsdag/Anna-Carin

2008-02-27 @ 14:25:51
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Valross

RÄTT! Du uppträdde som en mönstermedborgare.

2008-02-27 @ 16:58:51
URL: http://valross.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0