50-årig bröllopsdag

idag har vi varit till lennarts syrra som bor, ute på lövnäs
på hammarö.
anledningen var att lennarts mamma och pappa firade sin 50-åriga
bröllopsdag.
så dom firar guldbröllop.

det ni, är inte illa, undrar om man själv får vara med om samma sak.
lennart och jag ha varit tillsammans i 21 år, gifta i 6 år.

i allafall så har jag ätit mat så att magen står åt alla håll.
förätt, varmrätt, efterätt, och sedan tårta.

så äter man inte annars....pust.

I Sverige har vi följande namn på bröllopsdagar beroende på hur länge du varit gift.
 1 årpappersbröllop
 5 årträbröllop 

 7 år 

yllebröllop
10 årtennbröllop
15 årkristallbröllop
20 årporslinsbröllop
25 årsilverbröllop
30 årpärlbröllop
35 årkorallbröllop
40 årrubinbröllop
45 årsafirbröllop
50 årguldbröllop
55 år smaragdbröllop
60 år diamantbröllop
65 årkrondiamantbröllop
70 år järnbröllop


Kommentarer
Postat av: Nickan

Härligt med alla mat! Det är roligt att vissa klarar att vara tillsammans så länge! Min mans föräldrar har varit gift i 51 år i år.Mina i 42 år i år, de gifta sig när jag var 4 månader! Vi har varit tillsammans i 20 år i år och gifta i 3! Vi närmar oss träbröllop ser jag! Förtsatt trevlig helg!

2008-02-23 @ 23:22:49
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag och Urban har varit tillsammans i 3 år och gifta i snart 2 år. Vi förlovade oss efter 3 månader. Det du.
Det kallar jag kärlek vid första ögonkastet.
KRAM

2008-02-24 @ 08:31:39
URL: http://vitlantligsjal.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag tycker det är beundransvärt...!!

2008-02-24 @ 08:52:37
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0