prärieklocka

proverna var något bättre, men blodvärdet har sjunkit (anemi) men jag fick, järntabletter
som jag ska äta i ca 1 månad.

kortisontabletterna ska jag fortsätta att äta, men jag ska trappa ner tills jag har bara 1 tablett om dagen.
i 2 månader ungefär, jag kommer att få ta en massa prover under de månaderna.
sa de på reumatalogen, det känns skönt att de inte bara släpper en.

och att det jag råkat ut för är ett skov från mina sjukdommar sa läkaren....trevligt.

jag frågade vad det är för biverkningar på kortisontabletterna, jag blev inte glad av vad jag fick höra.
samla på sej vätska och att man går upp i vikt, sköterskan sa att man kanske inte känner en
mättnadskänsla, man är hungrig jämt.
jag vill inte gå upp i vikt............

citat
De tjocka lever kortare tid. Men de äter längre.


jag gick till blomsteraffären i allafall och köpte mej en blomma, det blev inga rosor.



prärieklocka blev det, jag tyckte den var fin....



jag tänkte på sagan snövit.....med en hy vit som snö, med läppar röda som blod......

Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Har också haft problem med dåligt blodvärde, efter många om och men kom dom uderfund med att det hängde ihop med min B12brist. Gammelmormor har exakt samma problem nu. Hon hade B12-sprutor först, sen bytte dom till tabletter, då kom blodbristen som ett brev på posten. Antagligen måste hon ha sprutorn så var det för mig. Det är något fel i magen så den tar inte upp det man äter det måste till sprutor för att det ska bli bra. Numera har jag aldrig problem med blodvärdet. Jag tar mina B12sprutor varannan månad sedan 1981. Det funkar jättebra. Kramar

2008-08-29 @ 20:42:39
Postat av: Anna

Men du biverkningarna är det ju inte alla som drabbas av...så tänk inte så mycket på det...bara du mår bättre...fin blomma...nice nice..fräscht.

2008-08-29 @ 20:51:15
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Moster Karin

Glömde säga att min sjukdom heter perniciös anemi. Du kan gå in och kolla på internet och se om symtomen stämmer. Tänker främst på att du har värk och muskelproblem. Jag har haft exakt samma problem, och har fortfarande men i mycket mindre utsträckning, tack vare sprutorna. Kram igen

2008-08-29 @ 20:52:57
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att proverna var bättre, och bra att du fick järntabletter mot det dåliga blodvärdet och att de fortsätter att kolla upp dig.

Men kan tänka mig att du oroar dig för biverkningarna av kortisotabletter, bl.a. det att det samlas vätska i kroppen.

Men tror du inte det blir ok sedan när du slutar med dem ?

Försöker trösta och uppmuntra lite...



Oj, vilka underbart vackra prärieklockor du köpte och så fina de blev vid den så fina prydnadsstatyn.

Otroligt vackert !



Ha en fin fortsatt kväll och helg.

Kram

2008-08-29 @ 22:05:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Millan

Men det var positivt att dina prover var mycket bättre! Krya på dig!

Kram Millan

2008-08-29 @ 23:00:50
URL: http://moder.blogg.se/
Postat av: myran

ÅH visst är dom fina!! du gör helt rätt som unnar dig färska blommor att ha på bordet!!



kram

2008-08-29 @ 23:29:41
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Skönt att proverna var bättre....men blodbrist...fy vad jobbigt....har oxå haft det i omgångar. Jättefina blommor du köpt...Krya på dej och kram på er....

2008-08-30 @ 14:10:02
URL: http://ganilla.blogg.se/
Postat av: Nickan

Vilka fina blommor! Jag har aldrig hört talas om dem förut! Vilket elände med alla sjukdomar, verkligen inte roligt. Det märks i allafall inte i bloggen att du har dem, så du är nog en mycket positiv person! Värd blommor är du och det varje dag! Ha dè//Annika

2008-08-31 @ 00:06:30
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0