månen

igårkväll när jag gick ut så fick jag se månen.......den ska jag fotografera.
jag springer in och hämtar kameran.

klickar på.......men vad händer, men varför blir det inget.......bara en vit prick.

jag har nu fått en grundlig redovisning av min man fotografen, hur kameran är uppbyggd.
om när det är ljust ute och mörkt.
det var en bökig lektion...

han hämtade ett stativ och fäste kameran på, ta ett nu då. sa han........

nu när kvällen kommer, kommer jag att traska runt med ett stativ och fotograferar,hehe
grannarna kommer att undra vad jag håller på med,hehe.

här är beviset på amatören......lilla jag.

image341

titta vad fin månen är, hahahhahah...........

image343

äntligen, en bild, med hjälp av stativet........

image344

Kommentarer
Postat av: Nickan

Månen ja, hur får man med den? När vi var i fjällen såg det ut som månen låg på Hållfjället, på bilden syns den knappt. När jag stod och tittade var den hur stor som helst! Såg varenda por! Vad gör stativet som gör att månen kommer på bild? Lär en totalamatör!( Har inget stativ men ändå!) Ha dè

2008-04-19 @ 12:02:52
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Anna

Stämningsfullt... ja det är en konst att fotografera.Väldigt fina bilder.

2008-04-19 @ 15:52:51
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha ha ha......du är roligt du!!!! :)

Ulle

2008-04-21 @ 22:23:18
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0