tjejsnack"miljön"


Vecka 43
  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?

             självklart är det viktigt, man måste tänka på framtiden och sina barn och barnbarns framtid.
              vi har ingenstans att flytta om jorden går under, hemsk tanke.

  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?

             ibland köper jag kravmärkt, men det är priset som styr, tyvärr

  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?

              jag åker buss, jämt. när jag ska till stan osv. går eller cykel.

  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?

             det är varierat där med, men det största är nyproducerat.

  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?

             sortera papper, plast osv,  undviker sprayprodukter, åka mer buss.
             finns säkert en hel del som jag inte kommer på nu.

http://mlilja.net/tjejsnack




Kommentarer
Postat av: Sabor

Ha en fin tisdag eftermiddag !

2007-10-23 @ 15:16:19
URL: http://sabor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0