SAMANTHA FOX

får lite nostalgi idag, så jag känner mej lastgammal nu.
jag hade min tonårsperiod på 80-talet, det känns länge sedan nu.

här har vi killarnas favorit, sexbomben samantha fox.

för många år sedan så hade min man snärjt in sej i lakanet under natten, på morgonen frågade jag, vad har du drömt för något.
tro det eller ej, samantha fox svarade han ( grrrr).




Samantha Karen Fox, född 15 april 1966 i Mile End, Tower Hamlets, London, är en brittisk f.d. fotomodell och sångerska.

Fox blev först känd i Storbritannien när hon 16 år gammal kom tvåa i en toplessfototävling i veckotidningen The Sunday People 1983. Efter det fortsatte hon som återkommande "Page Three girl", det vill säga toplessmodell för den brittiska dagstidningen The Suns sidan tre.

Fox slog 1986 igenom med singeln Touch Me (I Want Your Body). Hon har spelat in många album och toppat listorna med hits som I Surrender (To the Spirit of the Night), Naughty Girls (Need Love Too) och den Stock Aitken Waterman-producerade Nothing's Gonna Stop Me Now. Hennes största konkurrenter var Mandy Smith och Sabrina.

Fox var mycket populär, både för sin musik och för sina utvik. Hon var också gästartist i TV-programmet Solstollarna 1987 där hon framförde låtarna I Surrender och Nothing's Gonna Stop Me Now. År 2003 berättade hon i sin självbiografi att hon är lesbisk. År 2004 spelade hon tillsammans med Günther in en nyversion av Touch Me.


Kommentarer
Postat av: Caroline

80-talet blev jag född och var ssåå liten.
Va gammal du är. FNISSSS.

2007-10-25 @ 21:27:58
URL: http://hemochlycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0