CHOKLADFROSSA;)

VAD GLAD JAG BLEV NÄR JAG LÄSTE DETTA FRÅN AFTONBLADET.
DET SKA JAG GÖRA IKVÄLL MED GÖTT SAMVETE.

VAD SKA NI ÄTA FÖR NÅGOT MUMSIGT IKVÄLL???


Slipp höstdeppen - frossa i choklad

Höstrusk och depp går hand i hand. Trösta dig med choklad - i form av massage, fontän eller pralin. Eller ta kvällens after work i en chokladbar.    Det är faktiskt lite synd om oss just nu. Regn och rusk och mörkare tider och allt det där. Då kan lite chokladfrosseri pigga upp. Har man inga problem med självbedrägeri går det också att hävda att choklad är nyttigt.
  Forskningsrön visar att kakaon innehåller flavonoider, antioxidanter, som skyddar hjärta och blodkärl. Dessutom innehåller kakao också en rad vitaminer och mineraler. Och anses kicka i gång välmåendeeffekter i kroppen genom det stimulerande ämnet teobromin. Kakaon frigör också substansen anandamid (som kallas för kroppens eget cannabis) och den humörhöjande signalsubstansen serotonin, som har samma effekt som solljus.
  - Visst kan det vara så att kakao innehåller en del nyttiga ämnen. Men de kan man få i sig även på annat sätt, utan att också få fettet och sockret på köpet, säger legitimerade dietisten Josefine Jonasson.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Ikväll blir det godis och chips för min del. Ska sitta framför tv:n och kolla på idol och nån film möjligtvis.

2007-10-12 @ 16:48:12
URL: http://emilsliv,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0