skitunge

nu har jag suttit i  1 1/2 timme med robert, det kom fram att han har no-prov
imorgon, och han har inte tagit med böckerna hem ens.
jag är måttligt glad.

det började med att jag mailade roberts mentor, och undrade om robert aldrig har läxor.
mentorn ringde, robert svarade.

mentorn- hej robert har du din mamma eller pappa hemma.
robert-  nej dom är inte hemma.
mentorn- har din mamma och pappa en mobilnr, som jag kan nå dom på.
robert-  hm, vänta jag ska hämta dom.

vi var i källaren och jobbade, pappa ropade robert, du har telefon.
lennart tar telefonen, då berättar mentorn att robert har läxor, ett prov i no, imorgon.

åh, vad arg jag var på robert, här har jag frågat varje dag, kollat väskan.
vi har inte fått någon läxa, eller har gjort läxan i skolan som robert säger.

han har ljugit mej i ansiktet, hela tiden, hela kvällen ska gå  åt till provläsning.

nu vet mentorn om det i allafall, att han inte tränat något på nånting.

usch och fy, på  tonårsprövningar, och detta är bara början.
får hoppas att han lärde sej något av detta, för han var ledsen hela tiden.

Kommentarer
Postat av: mamma

Men oj då....Hoppas han lärde sej något nu när det blev såhär.....Kram...

2007-11-08 @ 22:08:08
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0