humle och dumle

nu märkte jag idag att jag var svullen i ena foten, inte den andra, konstigt.
jag har inte vrickat eller skadat mej, nu vill jag byta bort mej själv, känns det som.

jag fick massor av barnprogram av er bloggare, här är ett

humle och dumle

Humle och Dumle i Kapten Bäckdahls skafferi. (foto: SVT Bild)

humle och dumle är en av allra första barnprogrammet, i svensk tv.
1959 sändes de första avsnittet.
humle och dumle bodde i kapten bäckdals skafferi.
och dom älskade mat.

det var ett av förslagen som jag visar, vi får se vilket det andra blir.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är inte ensam om att svälla.
Mina smalben och fötter är som svullna korvar på eftermiddagen och kvällen. Och på tal om mina händer så kan jag knappt röra på fingrarna på natten och morgonen för att dom är så svullna.
Vet inte varför det är så men jag fick så sen jag födde Emil.
Ha det bra.
KRAM

2007-11-22 @ 14:57:12
URL: http://vitlantligsjal.blogspot.com
Postat av: Mia

Haha!! Det var kul att få se dom igen! Men den där Kapten Bäckdal, han var nog inte riktigt som han skulle vara, ställa glass i skafferiet! Hmm...

2007-11-22 @ 17:38:56
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Gunilla

jag var inte gammal när jag tittade på dessa program, kul och se dom, hade nästan glömmt bort att det var så det såg ut.....Krama barnen från mor-mor....

2007-11-22 @ 18:25:28
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0