GODMORGON ALLA

nu har jag fajtas med en 13-åring.

det tar på energin, när man ska tjata på en så stor unge.

bädda sängen, ställa bort frukost tallriken, borsta tänderna.

det är väl inga hårda uppgifter som han har på morgonen.
det är ju sånt som ska sitta när han kommer upp i vuxenlivet.

varför, du kan väl bädda och ställa in i diskmaskinen, säger han.
glöm det säger jag, du får ingen månadspeng,

jag brukar dra av 10 kr.
för varje sak han inte gör. bäddar han inte sängen, osv
ooops 10 kr mindre till dej.
10 kr mer till mej.
det tycker han inte om när jag säger.

små barn små bekymmer,
stora barn stora bekymmer
.

det stämmer allt.


Kommentarer
Postat av: Lillepip

Ja det stämmer allt bra...pust..bra att du står på dej!Må gott,pip

2007-11-29 @ 08:14:31
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! visst stämmer det så bra det du skrivit.
Ha det bra

2007-11-29 @ 10:13:10
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0