aftonhumor i sikte

nu har jag lite smått tråkigt på jobbet.
ska hämta amanda om en halvtimme, hon kommer att kräva pysselkväll idag.
julpyssel, sån glömmer hon aldrig.

lite humor.

Görans Perssons Chafför

När Göran Persson blev statsminister fick han en egen chaufför, en ung kille från Helsingfors som precis flyttat till Stockholm. När de är ute och kör på en valresa kommer de in i ett litet bondesamhälle och råkar köra över en gris som ligger och rullar sig på vägen. Göran Persson blir alldeles ifrån sig, så han säger åt sin chaufför:
- Gå hem till bonden och berätta vad som har hänt, och självklart så betalar jag alla skador.
- Visst tjefen! Jag fixat, säger finnen.
Han knallar iväg och är borta i en och en halv timme och när han kommer tillbaka så är Göran Persson utom sig av oro:
- Var har du varit någonstans??
- Jag har vart på bonden!
- Men ska det ta så lång tid att berätta vad som har hänt?
- Jamen det var snella mennskor, de bjöd på middag! Det var förrätt, varmrätt, kaffe och konjak och gräddtårta med jortgubbar!
- Okej, det går väl bra, men sa du som det var?
- Jamen visst, jag knacka' på dörr'n, de kom och oppna och jag sa "goderafton, jag är Göran Perssons privata chaufför och jag har kört ihjäl den grisen!"
_HUMORBREVET.se_ - Roliga historier, roliga filmer, kluriga gåtor, fräckisar, gratis skrattbrev med roliga historier. Även gratis script för roliga historier på din hemsida.

Kommentarer
Postat av: Zack

Tur att man inte drack kaffe när man läste. Vete f** vars den hade hamnat då, kaffe alltså ;)

Ps. mer kaktus ;)

Tc.

2007-11-16 @ 16:16:43
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Anonym

haha!

2007-11-16 @ 16:31:49
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: anja

Hahaha den va bra. kram kram

2007-11-16 @ 16:49:54
URL: http://fashionisforprincesses.blogg.se/
Postat av: Zack

HAHAHA, nu har du stoppat mig på pottan, mina kunskaper om blommor sträcker sig så långt som att beundra dom, precis som kvinnor, sen kan jag NADA ;)

Tc.

2007-11-16 @ 17:09:29
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0