stadstur med en tonåring

nu har jag varit till stan med robert.

dagen började med att jag fick tvinga upp honom kl 11.
då sa han att jag vill inte med, du ska, sa jag.

klockan 12, kom vi äntligen på bussen.
han satte sej inte bredvid mej, så vi satt inte ens tillsammans, under turen
in till stan, så sur en 13-åring kan vara, eller skämdes han för att sitta bredvid
sin mamma.

när vi gick i affärerna, blev han surare och surare, vi gick bara i klädaffärer.
han kom inte in i en enda affär. som han ville in i.
tyckte ni att jag var dum mot min son.

när vi skulle äta på burger king, blev han något gladare.
för på bussen hem, satt han bredvid mej.

kids säger jag.

annars ska jag kolla på spåret, får se om jag kan något av svaren.
förra fredagen kunde jag inget.

jag ska ge er lite humor, nu.

Svar på tal...

På juldagens morgon stannade en ridande polis i en korsning framför ett rödljus. Bredvid honom stannade en liten pojke på sin nya cykel.
- Det var en fin cykel du har. Har du fått den av tomten? frågade polisen.
- Jäpp, svarade pojken.
- Nästa år tycker jag att du ska be tomten att han sätter ljus på cykeln, sa polisen och började skriva ut en böteslapp på 1000 kronor.
Pojken tog emot böteslappen, men innan polisen hann rida iväg sa han:
- Förresten, det var en fin häst du har. Har du fått den av tomten?
- Visst har jag det, sa polisen för att driva lite med pojken.
- Nästa år tycker jag att du ska be tomten att han sätter rövhålet längst bak på hästen istället för ovanpå, sa pojken.



Kommentarer
Postat av: Zack

Fint header Marie och tjejen sen bredvid kaktusen, Mums ;)

Du har så rätt. Det är min solstråle, min yngsta som fortfarande bor hemma :)

Trevlig kväll Marie.

Tc.

2007-12-21 @ 21:17:50
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: mamma

Typiskt tonåring...men det går över kan jag lova. Tack för det fina kortet på barna. Vill önska er en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR.....Kram..

2007-12-22 @ 09:25:28
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0