småbarnstiden

på jobbets dator har jag andra bilder på mina barn.
som jag inte har i hemdatorn....kollade lite på dom..

och kom fram till att man glömmer fort hur det var
och hur de såg ut =)

skrämmande, man längtar ibland till den friheten när de
blir stora, men samtidigt vill man inte släppa taget.

nu när robert har fyllt 15 år, så har kompisarna ringt helt
plötsligt, och han har inte varit hemma på kvällarna.

klockan 9 på kvällen har vi sagt...och att man kan ha lite kontakt
med varandra.... ovanligt är det för mej....han som alltid har suttit
hemma vid datorn...

och den här veckan har han inte varit hemma mycket alls.
jag sa att idag ska vi till stan, kom hem efter skolan =)

och amanda hon pratar om pojkarna hon.
de frågar chans till höger och vänster och de säger nej =)

redan i klass 2....var man så tidig ???


om någon svarar ja, så dumpar dom varandra sedan =)

jaha, säger jag till amanda dumpar ni....nu ska jag
gå och dumpa pappa jag.....neeeej skriker hon =)

och robert har aldrig pratat om tjejer eller något, men
flickorna är väl tidigare....fast jag undrar jag, för killarna är
i amandas klass är hysteriska, de frågar chans på allt som rör sej =)

Kommentarer
Postat av: Thalina

Ja det går alltför fort och jag minns en tid när telefonen alltid var upptagen.Det var före mobilens tid.Ha en fin fredag kram Thalina

2009-10-09 @ 11:00:19
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: soffie

känner igen det där.min stora tjej är 16 nu å henne ser jag knappt å när hon väl är hemma är hela hallen full av väldigt stora skor,kunde nog starta skoaffär ibland;O)

ÅÅÅ va fina bilder på dina guldklimpar!

2009-10-09 @ 21:20:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sussi

Antagligen är det så att vi tjejer gillar att prata killar medans killar håller det lite för sig själva! Redan i den åldern kan jag tänka mig hihi



Ha en mysig kväll

kramisar

2009-10-09 @ 21:31:03
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Ulrika

Min son började redan i barnskolan. Alla frågar på alla och som du sa så gör man slut direkt när man fått ett ja. Dagen efter är allt glömt och man frågar på nytt. Man får väl låta dem hållas ett tag. En vacker dag så förstår de vad det handlar om :D

2009-10-11 @ 14:27:13
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Lena

Hahaha...ja du det där med att fråga chans känner jag igen :) Min yngsta dotter verkar alltid vara ihop med någon..haha (ihop och ihop, mer kompis tycker jag) och så gör hon eller han slut så blir det någon ny...någon direkt besvikelse över detta verkar det inte vara, och det är väl tur :)



Grabben var lika´dan, fast då en riktigt tjej tjusare redan från skolstarten. Här är det mellan tjejen som inte hållt på lika frenetiskt och frågat chans. Hon tyckte de andra var konstiga som var ihop med någon de inte var kära i :) Hon har nog alltid varit seriös, eller ja nästan iaf.



Ja, fy så barnen växer och blir stora. Förstår att det känns knepigt att din grabb inte är hemma lika mycket som när han var yngre. Det tar tid att vänja sig. Vi har dock haft tur iaf med de två stora :) De har alltid släpat hit sina kompisar. Grabben är 2 år äldre en tjejen så deras kompisar var också kompisar (i många fall) så här var det många livade år. Faktiskt lite skönt att nu fått det lugnare :) Nu bor ju de två stora i egna lyor i stan. Fast så skönt att vi iaf har en kvar hemma annars hade det nog blivigt för tomt på en gång. De kommer ju hem ganska ofta och vi har tät telefonkontakt men det är ändå inte det samma.



Oj, nu blev det långt! Ha en fin start på nya veckan Marie/Kram

2009-10-12 @ 16:44:59
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0